Hejsan nu e de snart dags att rusta i köket också.
Vi e sugna på att göra nåt annat än sätta kakel över bänkskiva o har hört att vissa sätter en rökfärgad spegel i stället....de låter intressant.
E de nån här som har gjort de o vill dela med sig av bilder o ev för o nackdelar så vore de trevligt!

Mvh Richard
 
Oooo...jag vill oxå se på detta. Har inte satt mitt stänkskydd ännu och vill inte ångra mig...
 
Gillar du att städa?
 
inte mer än nån annan tror jag,men de kan vara värt de om de blir snyggt!
 
en fläck på spegeln syns dubbelt och det kan bli fler återspeglingar om du har en annan spegel på sidoväggen också :).
Ta och sätt en lös spegel bakom vasken eller över spisen på prov. Prova också om du får besvär av solens bländande reflexer någon gång under dagen.

jag skulle inte stå ut att se 2x kaffekokare, ja, 2x av allt som står eller rör sej i närheten. Spegeln ger ju en tydlig avbild som kan vara distraherande och till slut irriterande ..... men kanske en eller några mindre spegelbitar någonstans på väggen kan skapa en intressant effekt...?
gaia
 
det har du rätt i...fast jag hade tänkt mig en riktigt mörk,sotad variant som inte dírekt ger nån spegelbild i ordets rätta bemärkelse...de jag e ute efter e att de ska bli lite mera "djup" o sen att spottar o sånt under skåpen ger lite reflektioner i den.
Tror att de skulle kunna vara snyggt, men jag har inte sett nån annan som har gjort de o skulle nog vilja göra de innan jag sätter mina planer i verket....
En annan variant vi har funderat på e ju en vanlig glasskiva me en snygg tapet bakom...
 
Hm.. ja en klar spegel blir de i alla fall inte,för de där såg mest jobbigt ut tycker jag.
Får se om ja hittar på nån som nästan e svart...annars får de vara...
 
Då kanske det är en glasskiva du ska ha? Med svart baksida? Då tror jag du får den effekt du är ute efter.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.