Har postat några frågor här på forumet förut ang badrumsrenovering mm.

Lite kort, har renoverat groventrén samt en toalett med dusch. Har gjort allt själv, från att byta distanser under reglarna till gjutning samt flytspackel av badrumsgolv. Dragit vattnet mm. Många timmar blev det och när mattläggarens chef kom för att inspektera jobbet så frågade han om jag ville jobba för dom. En trevlig känsla att man har gjort rätt och snyggt.

Allt flöt på, dom la in mattan på golvet i groventrén och toaletten som blev bra. När dom sen började med väggmattan så spökade det ordentligt, forbo hade fel i maskinen så dom hade skicka fel längd så han fick slita ner mattan och spackla om väggen. Inte så mycket att göra åt det men sen när dom åter skulle sätta upp den så var killen som gjorde jobbet sjuk så dom skickade en annan. Sämre kille på att utföra ett jobb har jag troligtvis aldrig sett. Luftbubblor, stickmärken in i mattan. Ringde och klagade, dom kom och rev ner den och spacklade åter väggen. Nu har dom satt upp den igen och jag måste säga att killen, samma som andra gången, är helt kass. Vet inte riktigt vad han gör för fel men troligtvis så är han inte noga för det är ojämnheter i väggen som syns jättemycket, blir så arg när jag ser det dåliga jobb han har gjort.

Jag kommer aldrig mer att anlita en hantverkare igen, allt detta med fackmanna mässigt utfört kan dom stoppa upp. Visst finns det dom som är duktig som få, inget ont om dom men i övriga delar av huset ska vi ha klinker och kakel så hantverkare kommer aldrig mer in i vårt hus.

/Mr Sound
 
Jättetråkigt att det blir så dåligt, men du har väl all rätt att reklamera jobbet hur många gånger som helst om det finns brister i hur det utförts. Tycker inte du skall dra alla hantverkare över en kam, precis som i övriga yrkesgrupper finns det bra och dåliga exemplar (vilket många trådar handlar om). Synd är det iallafall när enskilda privatpersoner kommer i kläm/drabbas av dåligt arbete.
 
bonnier skrev:
Jättetråkigt att det blir så dåligt, men du har väl all rätt att reklamera jobbet hur många gånger som helst om det finns brister i hur det utförts. Tycker inte du skall dra alla hantverkare över en kam, precis som i övriga yrkesgrupper finns det bra och dåliga exemplar (vilket många trådar handlar om). Synd är det iallafall när enskilda privatpersoner kommer i kläm/drabbas av dåligt arbete.
Absolut drar jag inte alla över en kam då jag vet att dom flesta är duktig som få och verkligen har yrkesstolthet. Att reklamera jobbet fler gånger verkar inte vara ett alternativ, dom ska komma idag och kolla på hur det ser ut. killen i fråga repade öven golvet i groventrén vilket är piss också. Slutligen vill jag inte dra alla som sagt över en kam men någon hantverkare kommer inte in i vårt hus igen.

/Mr Sound
 
Mr Sound skrev:
Absolut drar jag inte alla över en kam då jag vet att dom flesta är duktig som få och verkligen har yrkesstolthet. Att reklamera jobbet fler gånger verkar inte vara ett alternativ, dom ska komma idag och kolla på hur det ser ut. killen i fråga repade öven golvet i groventrén vilket är piss också. Slutligen vill jag inte dra alla som sagt över en kam men någon hantverkare kommer inte in i vårt hus igen.

/Mr Sound
Vad f-n anser du att du gör då... :rolleyes:
 
Staffans2000
Ring till firman - och säg att du inte släpper in samma gubbe igen! -Skicka en annan!

Staffan
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Vad f-n anser du att du gör då... :rolleyes:
Vad f-n ska jag göra då, be dom provjobba ett tag så jag ser vad det är för filur?
 
Staffan2000 skrev:
Ring till firman - och säg att du inte släpper in samma gubbe igen! -Skicka en annan!

Staffan
Fick en ekonomisk kompensation.
 
Mr Sound skrev:
Fick en ekonomisk kompensation.
Försvann ojämnheterna på väggen då...? ;):rolleyes:

Får ju hoppas summan var i proportion med vad det kommer kosta dig att åtgärda det dåligt utförda arbetet.
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Försvann ojämnheterna på väggen då...? ;):rolleyes:

Får ju hoppas summan var i proportion med vad det kommer kosta dig att åtgärda det dåligt utförda arbetet.
Yes, det gjorde dom.
 
Mr Sound skrev:
Yes, det gjorde dom.
Men det var ju kanon då... :)

Annars har jag hört många exempel där kunder varit väldigt väldigt väldigt missnöjda med ett arbete för tiotusentals kronor, men sedan blivit väldigt nöjda när hantverkarna köpt loss sig för en spotstyver... :rolleyes::rolleyes:

Då börjar man ju undra hur dåligt utfört arbetet egentligen varit... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.