Jag undrar om det finns någon typ av färdiga underskåp till tvättmaskin och torktumlare? Jag vill få upp dem en bra bit, men inte ända upp till normal bänkskivehöjd, men ändå så man får plats med två trådbackar under vardera att sortera smutstvätten i.

Någon som vet var man kan få tag i detta? Jag tänker på något som liknar lösningen på s 100 i Hus & hem nr 11 2009.

/Karin
 
kolla med din lokala köksfirma, Vet att vi har skåp på jobbet som man kan ha till detta!
 
kajsalajsa skrev:
Jag undrar om det finns någon typ av färdiga underskåp till tvättmaskin och torktumlare? Jag vill få upp dem en bra bit, men inte ända upp till normal bänkskivehöjd, men ändå så man får plats med två trådbackar under vardera att sortera smutstvätten i.

Någon som vet var man kan få tag i detta? Jag tänker på något som liknar lösningen på s 100 i Hus & hem nr 11 2009.

/Karin
Jag köpte en ställning med underliggande trådback för smutstvätt på El-Giganten samtidigt som jag köpte ny tvättmaskin.
 
cullberg skrev:
kolla med din lokala köksfirma, Vet att vi har skåp på jobbet som man kan ha till detta!

Menar du de större köksfirmorna, eller de verkligt lokala?
 
Vi säljer Sentenskök på jobbet och där finns bra lösningar för att få upp tvätt/tork i bra höjd med lådor unde. Alltså de stora kökstillverkarna har lösningar, Annars är det 30cm trådkorg/Förhöjningssockel som gäller!
 
Tack för tipsen cullberg o anette_jonas! Detta ska undersökas vidare, då trådkorg/förhöjningssockel av metall inte känns aktuellt för min del. :)
 
Vi satte in IKEAs överskåp för kyl/frys som är 35 cm höga. sedan på med en bänkskiva och däröver satte vi TM och TT i bredd. Sedan hängde vi två st överskåp (57 resp 35 cm) över varandra över maskinerna och satte en 92 lucka där. vid sidorna satte vi dit täckskivor så nu ser det ut som om det står två högskåp med inbyggda maskiner i. Klockrent och mycket praktiskt.
 
Ms_IT-Nisse skrev:
Vi satte in IKEAs överskåp för kyl/frys som är 35 cm höga. sedan på med en bänkskiva och däröver satte vi TM och TT i bredd. Sedan hängde vi två st överskåp (57 resp 35 cm) över varandra över maskinerna och satte en 92 lucka där. vid sidorna satte vi dit täckskivor så nu ser det ut som om det står två högskåp med inbyggda maskiner i. Klockrent och mycket praktiskt.
Monterade ni fast TM o TT i bänkskivan eller hur löste ni det? Klarar bänkskivan tyngden från TM? Har ni satt sockel under överskåpet? Det hela låter som en urbra idé, för skåpsutrymme kan man ju aldrig få för mycket av!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.