Jag bits
Hela tiden

Den åttonde kan funka.

Var ligger Flyt?

Ser den blå skylten med vita stora blockbokstäver framför mig, men inte var den ligger.

Är det i Gamla Stan, Södermälarstrand, Norrmälarstrand eller någon annanstans?
 
;D ..... en av oss är mer bitig... !!!

( :-[ ... förlåt, puss, puss)

Helena med
Nationalschabraket
 
Jag visste väl det...
Passerar det gående i princip varje dag.

Den här sjuveckorssemestern slog sig tydligen på minnet ;)

Skönt att vara på jobbet igen, så att man slipper riskera att göra illa sig på tuffa elverktyg...
 
;)   Du har nog rätt!

För vi släpper ju inte taget om Hammarn, vare sig nu eller senare, eller hur?   :D

Helena med
Nationalschabraket
 
:D   Kanske är det några som tänker gå på HUS- och VILLA-MÄSSAN ? Den startar ju torsdag 30/9 !!!

Dom som är lediga och tänker lägga bud på varor som ställs ut, finns naturligtvis där direkt vid öppnandet... men andra som inte är det kanske hellre vill trängas där på lördag eller söndag?

;D Jag hade inte tänkt föreslå att jag skulle gå först med en rep efter mig som alla Forum-medlemmar skulle hålla i .......... utan snarare att vi skulle ses på en fika vid 15-tiden eller vid stängningsdags (20.00 ?)

Några tankar om detta?  

Helena med
Nationalschabraket
 
Hemmakatten
Hej Helena!
Tyvärr hinner vi inte med mässan. Måste damma av bikinin eftersom vi måndag morgon åker till den Kykladiska ö-världen för att studera grekisk husbyggarkonst. ;D Och möjligtvis för att utröna om det kanske finns nåt vin som kan platsa i vinhyllan i köket. ;)

PS. Och ett par pelargonsticklingar till Sophia, förstås. :D
 
:D Ja, det lät något det.... grekisk husbyggarkonst! Inget för vårt klimat, kanske?

Med min förkylning, så lär mässbesöket nog bli på söndag, men intresset verkar ljumt, måste jag säga!

;D För träffen, alltså!

Helena med
Nationalschabraket
 
Det verkar så....
Jag ska iallafall dit idag.
 
Jag will be där, men som vanligt är tidsschemat pressat så att sitta å rulla tummarna vid fikabordet finns det inte tid till - jag har ju för tusan tak att lägga, golv att spika, fönster att montera, färg att måla.... :-/
 
;) Kalle, Du får berätta istället!

Så kan vi andra vara i vårt HEM & slipper VILLA bort oss på MÄSSAN bland alla andra, som inte gör som MathiasS ! ;D

Helena med
Natinalschabraket
 
För er som går dit inte bara för att dricka kaffe kan jag då avslöja att Villamässsan var ungfär lika avslagen som Networks Telecom i hallen bredvid (ett evenemang som mest kan liknas med hunden i Spin City - "I wanna die...").

Värmepumpsgubbarna vädrar fortfarande morgonluft och var förstås på hugget. Trist att CTCs och Nibes montrar ser EXAKT likadana ut som de gjort de senaste två (?) åren.... En eloge till Sten på EcoEnergi som snabbt insåg att farsan med direktverkande el och 15000kWh i årsförbrukning inte är en potentiell kund (trots önskemål om att få köpa en luft/vatten vp) och istället berättade en rolig historia om hur veka dagens sopgubbar är....

Den vanliga diskussionen med Pordrän/Platon resulterade i det vanliga AftonbladetellerExpressensyndromet. Platonkillarnas dränrör tror jag iaf på.....

Hella norra delen av hallen var fylld med bjäfs och bubbelpooler lika dyra som två småbilar.

Högtrycksångstrykjärn var också poppis och fanns lite överallt. Pris 2500-10kSEK.

En sak undrar jag - var fanns alla verktyg? Japanska trollerisågar i all ära men....dom brummar inte...


 
Pja. Vad säger man? Ena halvan av stora hallen var intressant, den andra halvan plus annexet var relativt ointressant. Sen var det ju repris på det mesta. Inga nyheter direkt.
Småbesviken. Ändå är jag så perverst lagd att jag tycker det är kul iallafall. ;)

 
Bob_the_builder
Var också där, igår. Lilla hallen tog en och en halv timme (trots att 45 min ägnades åt att prata köksfläktar, som fanns där). Den stora däremot fick sig nog en 3-4 timmar. Den vänstra delen (uppvärmning) tog väl huvuddelen av tiden.

Jag är verkligen genuint ointresserad av alla TV-shopwannabemontrar med mirakelmoppar, mirakelfönstertvättillbehör, mirakelrengöringsmedel, mirakelwhatever... De gick fetbort. Jag var lite syrlig mot en försäljare som sålde töjbara dammsugarslangar. Den skulle visst bli 9 meter utdragen. När en kvinna drog iväg med slangen och han tvingades sätta foten mot dammsugaren för att stoppa den var jag tvungen att fråga om han och hans tjänster ingick vid köp, eller om man blir tvungen att kila fast dammsugaren under soffan innan man började dammsuga? "Du har väl någon dörrkarm?" frågade han snäsigt...  ;D Jo, jag tackar... Färgbortslag för att jag släpar på en dammsugare jag inte kan se kan jag vara utan...
 
Och tänk den dammsugarslangen om 2 år när den inte drar ihop sig själv längre... :) Nej, det räcker att trassla med telefonsladden ibland, tillräckligt bökigt! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.