Har försök att hitta skruv till fönsterblecken (vit med 4-kantigt hål på skallen)
Styrde kosan till åvan nämda marknad ,hittade efter mycket letande en hink med påsar som inehöll ca 25 st skruvar(hittade inget pris !)
I kassan frågade jag vad dom kunde tänkas kosta ,100 kronor ,VVVAAAAAAAAAAAAA,för hela hinken,Nää för en påse!!!!!!!!!!

Åkte senare till Biltema ,250st för 129:-

Snacka om ockrare
 
Det är väl ingenting mot de 200:- man förväntas betala för skvallerbaljan man lägger under diskmaskinen.
 
Prisgarantin då?

Själv så har jag bojkottat Bauhaus, blir bara trött och besviken efter nästan varenda besök...
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ta för guds skull INTE deras fina kontokort.
Tjejen gjorde den tabben och jag undrade varför dom skickade en ny fakatura med nytt fakturaavgifter på istället för att inte dra den summan på beviljad kredit som redan fanns.
Så jag ringde banken och frågade: dom hade detta i avtal med nämnda säljare och då förstår jag hur dom tjänar pengar på godtrogna kunder.

Har å andra sidan blivit portad på stället eftersom jag vägrade att öppna bilen för att visa vad jag hade i bagageluckan.
Fick vänta innanför bommen i 15 min tills jag sa att jag kör igenom bommen om du inte fixar fram någon som öppnar den nu.
Så då skrev dom upp mig och jag fick inte handla där mer.
Synd om sådana butikschefer som beter sig som idioter.
Saken var den att jag var inne i ca 30 sek och hämtade 2 st rör 110mm och åkte direkt fram till kassan för att betala. skit hus skulle jag vilja kalla det stället tillsammans med K-Rauta......
 
Ja jag är ingen större fan av Bauhaus men jag har lite svårt att förstå varför man INTE skulle visa upp vad man har i bagageluckan om man kört in där. Det är väl ändå lite mycket begärt. De har ju precis som all handel stora problem med snatterier, på en byggmarknad kan man snatta i ganska stor skala.
 
Tycker att det har gått till överdrift att ta ut på kunden när dom själva har problem med personal.
Dom får jätte gärna titta i min bil och lyfta på allt men då ska dom ha en husrannsakan från en åklagare och sätt att jag stoppat något i bilen med egna ögon.
Jag är inte den typen som stjäl, jag har fått lär sig att man gör rätt för sig.
Kan säga att det var en bekant som var inne på samma affär och hade glömt att ta ut högtryckstvätten när han var inne på firman men han kastade in kvittot så att detta inte skulle komma bort.
Han öppnade luckan sedan var det kört i nästan 2 tim när han fick sitta med vakten och gå igenom övervakningskamera banden för att se att han inte tagit den av dom.
Fick han någon ersättning för det nä å inget tack heller, jag skulle begärt ersättning så är det sådan är jag.
 
gadu^ skrev:
Prisgarantin då?

Själv så har jag bojkottat Bauhaus, blir bara trött och besviken efter nästan varenda besök...
Precis som Elgiganten /Onoff mfl. så behöver dom bara ändra någon liten detalj eller antal i förpackningen så har dom det på sitt torra:mad:
 
steffe_F>>Du använder dig väl inte av självscanning hos ICA och COOP? För det vore väl enormt kränkande om DU blev tvungen att visa att du gjort allt rätt, trots att det är en del av det avtal du direkt (ICA, COOP) eller indirekt (K-rauta, Bauhaus) slutit med handlaren när du valt deras sätt att sälja produkterna till dig.
 
Västerhaninge 17 skrev:
Precis som Elgiganten /Onoff mfl. så behöver dom bara ändra någon liten detalj eller antal i förpackningen så har dom det på sitt torra:mad:
Har aldrig visserligen provat det här med prisgaranti, men det är ju sjukt att det skulle vara så. Luktar ju lite som ett fall för KO...
 
H
steffe_F skrev:
Har å andra sidan blivit portad på stället eftersom jag vägrade att öppna bilen för att visa vad jag hade i bagageluckan.
Fick vänta innanför bommen i 15 min tills jag sa att jag kör igenom bommen om du inte fixar fram någon som öppnar den nu.
Ja det är till att vara stöddig.
 
steffe_F, jag har själv varit ägare till en byggmarknad och jag skulle också ha portat dig om du betett dig som du beskriver. Varför skall du behandlas annorlunda än andra kunder? Tycker du inte om deras regler får du väl handla någon annan stans.

På den byggmarknad som jag ägde var problemet med stölder och snatterier inte så stort, men visst förekom det och det var nästan alltid de som man minst misstänkte som snodde, de gånger som de blev ertappade. Det var musiklärare, höga tjänstemän, arbetsledare och en och annan snickare. Aldrig en ungdom, invandrare eller romer.
 
Nu är det så här att dom inte har rätt att kräva att få titta i din bil. Inte ens polisen får göra det utan husrannsakningsorder.

Se hur det gick för han som hade högtryckstvätten i bilen.... Neka att öppna det är rätt melodi... Vill dom öppna så får dom ha kraftiga misstankar så att dom kan kalla dit en polis.

Likadant med larmbågar i butik. Dom har inte rätt att genomsöka dig om den piper. Det är bara att gå iväg och tar dom tag i dig och försöker hålla kvar dig så kan du säga att du ska anmäla dom för misshandel. Inte ens ordningsvakter har rätt att hålla kvar dig.
 
thewolf, du tycker alltså att det skall vara fritt fram för snattare och tjuvar? Vet du vem som får betala? jo vi som är ärliga. Hur tycker du att kontrollen skall gå till, för du vill väl inte påstå att det inte behövs kontroll?
 
thewolf skrev:
Nu är det så här att dom inte har rätt att kräva att få titta i din bil. Inte ens polisen får göra det utan husrannsakningsorder.

Se hur det gick för han som hade högtryckstvätten i bilen.... Neka att öppna det är rätt melodi... Vill dom öppna så får dom ha kraftiga misstankar så att dom kan kalla dit en polis.

Likadant med larmbågar i butik. Dom har inte rätt att genomsöka dig om den piper. Det är bara att gå iväg och tar dom tag i dig och försöker hålla kvar dig så kan du säga att du ska anmäla dom för misshandel. Inte ens ordningsvakter har rätt att hålla kvar dig.
Rätt och rätt, vad är problemet att visa dem innehållet i bilen om du inte har något att dölja. Jag personligen ser hellre att polisens resurser läggs på att jaga det "riktiga" buset istf en trotsig tonåring i en vuxen mans/kvinnas kropp.

Revoltera skulle ni gjort mot era föräldrar som 13åring. Suck.

Visst högtryckstvätten var jobbigt men det måste nog räknas till undantagsfallen och piper larmbågen beror det oftast, iaf för mig, att kassören missat att larma av någon vara.
 
steffe_F skrev:
Har å andra sidan blivit portad på stället eftersom jag vägrade att öppna bilen för att visa vad jag hade i bagageluckan.
Fick vänta innanför bommen i 15 min tills jag sa att jag kör igenom bommen om du inte fixar fram någon som öppnar den nu.
Så då skrev dom upp mig och jag fick inte handla där mer.
Synd om sådana butikschefer som beter sig som idioter.
Saken var den att jag var inne i ca 30 sek och hämtade 2 st rör 110mm och åkte direkt fram till kassan för att betala. skit hus skulle jag vilja kalla det stället tillsammans med K-Rauta......

Tråkigt med kunder som beter sig som idioter, hota med att köra igenom bommen och vägra öppna var det larvigaste jag hört.
När du kör in vet du väl vad som gäller och därmed har du godtagit villkoren. Finns inte chans för personalen att veta hur länge kunder varit inne eller vad de gjort.
Jag tycker det var bra att butikschefen portade dig så de slipper anställa fler civlklädda väktare som bevakar inköp för att veta vem som ska öppna luckan eller ej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.