Y
har ett pannrum, sotigt, med speciella gipsskivor på väggar och tak. Ska nu kasta ut pannan osv och göra tvättstuga...

Frågan är då, hur får jag bort allt sot på enklaste vis, att bara måla över känns ju lite oseriöst.

Eller bör man byta gipsskivorna till något annat slag kanske?
 
Skruva upp ett lager gips till utanpå ! Dubbel gips är aldrig fel i ett pannrum.
 
Y
Mja är väl inte så pigg på att göra min blivande tvättstuga ännu mindre... Fast finns väl rätt tunna reparations skivor vill jag minnas så kanske inte vore hela världen.

Men så är det ju lite med doften också, all sot kanske sitter djupt i skivorna och kommer förfölja än?
 
Du är iaf säker på att det är gips och inte eternit? Hursom skulle jag nog ta bort det för att vara säker på lukten
 
Y
Hade en målare här och han peppade mig till att byta, han gillade dock den nuvarande doften men framförde hur simpelt det var att byta ut skivorna, så så får det nog bli... De kostar väl inte förmycket ändå får jag hoppas.
 
Hur stort är det och hur många skivor handlar det om? Är skarvarna spacklade eller är skruvarna synliga?

Är det inte spacklade skarvar så är det ju en baggis att plock ner och sätta upp nya och inte kostar det några mängder heller. När du säger att du inte vill göra mindra antar jag att det inte är så stort heller så kostnaden blir ju gissningsvis blygsam.

Meeeeen. Lägger du då tiden på att tvätta av hela rasket vilket inte tar för lång tid heller med tanke på ytan så är det ju ett par varv spackeln och en roller så är ju det inte fel heller.

Vad är förutsättningarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.