Mikael_L
Valfri tidpunkt på året.
* Motionera alla vattenventiler, ballofixer och sånt. Även gatans huvudavstängning om du har tillstånd att röra den (alla kommuner medger ej detta). Kontrollera även om möjligt att dom håller tätt.

Vår
Kontrollera att friggebodens plintar är raka och vågräta efter ev tjälskjutning.

Oktober-december (beroende på var i landet man bor)
Slå av vatten till **** (**** = utekök, garage, friggebod, eller vad det nu är som annars fryser)

En gång i månaden, tryck på alla jordfelsbrytares testknapp.

(detta är faktiskt ganska viktigt, bara för en månad sen eller så, testade jag en JFB hos bekanta. Där fungerade det inte förrän vi tvingade manöverarmen manuellt. Efter detta var den normal. Detta betyder att dom faktiskt var utan jordfelsbrytarskydd innan jag var där och fingrade. OCH, det var ingen biltema eller malmbergs, utan ett helt OK fabrikat)
 
Redigerat:
Man skulle annars kunna göra allting i outlook, så kan man bara dela med sig av kalendern (skicka den på epost) till alla som är intresserade.
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
En gång i månaden, tryck på alla jordfelsbrytares testknapp.
Det var nog överdrivet. Det står nog på på många JFB ett lämpligt testintervall, på en Garo jag tittar på just nu står det 6 månader. :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.