Någon som kan tipsa om vart man kan köpa en färdig sandlåda som är större än 120 x 120 ???

Alla verkar ha de måtten eller så hittar jag sexkantiga med diameter 170-180 cm.
Vi vill köpa en med min. mått 150 x 150.

Vi bor i Sthlmsområdet.
Har kollat på Bauhaus, Silvan, Coop, K-rauta, Fredells, Beijer bygg utan framgång.
Vet att man bygga själv men det är mycket som ska fixas nu och sonen vill ha lådan _nu_ !! ;)

/ Kicki
 
Alternativet är att köpa lösvirke, en sandlåda är inte svår att spika ihop. Jag använde 220x45 virke och snickrade ihop en sandlåda som är 180x180, det känns som minimum för 2-3 ungar (bara leksakerna tar ju 1 kvm :surprised:).
 
Hittade en sandlåda "deluxe" på Bygg-Olé med lock som när det fälldes upp blev två stabila sittbänkar, mått 150 x 150.
Tänker inte tala om vad den kostade ! ;)
Men den var ändå billigare än en som de hade på Fredells, i lärkträ !!! , endast 3.180 kr ! :surprised:

Så nu är det bara att skruva ihop den och köpa sand , _snarast_ !
Sonen har lika dåligt tålamod som jag , tyvärrr ! :p

/Kicki
 
Ska du köpa sand så är "puts- och murgrus" (0-3 eller 0-4) det bästa. Fraktionerna är väl avvägda för att de små kornen ska fylla upp ytrymmet mellan de större. Men sådan sand får man bra hållfasthet i slotten.
 
Ringer man dessutom Jehanders får man sanden i storsäck plaserad så nära sandlådan som kranen på bilen räcker. Till fast pris.
 
Såg i någon leksaksaffär att de sålde 25 kilos säckar sandlådesand för 59:- :surprised:
När jag hämtade 500 kilo sand från grustaget kostade det mig 200:-. Egentligen hade jag fått dubbla mängden för det priset men 200:- är minsta expedtionsbelopp.
 
Och köper man sanden i större volymer med hemkörning kostar det cirka 200 kr per ton. Att köpa sand och sten i småsäckar är väldigt dyrt. Det kan vara 50 gånger dyrare än när man köper stora volymer.
 
Hämtade sand igår ute hos Mark&Väg på Ingarö, ca 1 ton för 250 kr. Kanonfin putssand som fick godkänt av den nitiske kvalitetskontrollanten (3 år gammal ;D)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.