Någon som har tips om hur snickra ihop en stabil förhöjningssockel till tvättmaskin ?
Tycker att dom är alldeles för dyra att köpa..700-800 spänn:(
 
jag hade byggt en låda i trä av typ 45x 120 regel som jag sedan hade fyllt med sand.Klätt den med vit melamin och lagt en tjock massiv skiva som top typ bänkskive material


allt detta för att eftersträva en massiv gjuten betongsockel så långt som möjligt.
 
Jag hade gjort som ikeahantverkaren och reglat upp en låda. Dock hade jag skitit i sanden (kattsand?) och klätt den i något mindre fuktkänsligt material. Melaminskivor blir SÅ tråkiga när det rinner vatten på dem. Målad furuplywood kanske?
 
phl skrev:
Jag hade gjort som ikeahantverkaren och reglat upp en låda. Dock hade jag skitit i sanden (kattsand?) och klätt den i något mindre fuktkänsligt material. Melaminskivor blir SÅ tråkiga när det rinner vatten på dem. Målad furuplywood kanske?
Jag tänkte sanden mest som vibrationsupptagande material.Man vill ju få en så stum och tyst konstruktion som möjligt.Dessutom stabil om man inte har någon förankringsmöjlighet i ett tätskiktat utrymme.

Angående melaminet så håller jag med om att det kan svälla och bli fult vid kontakt med mycket vatten.
För övrigt så tillverkas mycket badrumsinredning i melamin så det var mest en utseendefråga för mig.
 
Redigerat:
Formplyfa är rätt trevligt, fukttåligt och en fin yta för målning.

/Kent
 
Jag hade tänkt bygga upp med lättbetong när jag väl kommer så långt i tvättstugan. Jag såg nån beskrivning i nån tidning en gång. Det var antingen Vi i Villa eller Gör Det Själv och artikeln återfanns på nätet.
Nu får jag väl skäll för vi är ju trots allt i Möbelsnickeriforumet. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.