Måste köpa ett par nya element och undrar vad man ska köpa, oljefyllda eller inte, läste i nån tråd nåt negativt med oljefyllda element, men jag kommer inte ihåg vad... :)
 
Se till att du får rätt termostat bara. Det ska vara elektronisk och inte mekanisk bimetall.
 
Sök lite på forumet så hittar du, få fördelar med olja och flera nackdelar. Jag orkar inte skriva en gång till.
 
Håller med Elmont vi orkar inte skriva en gång till men det ska vara elektronisk termostat iaf, inte olja.

Protte
 
Det såg ut som att de ej oljefyllda finns i lite bättre mått så det passar mig också, så så får det bli, tack för råden!
 
galento
Egon84 skrev:
Det såg ut som att de ej oljefyllda finns i lite bättre mått så det passar mig också, så så får det bli, tack för råden!

Tycker inte det finns nån anledning att välja oljefyllda när de andra "vanliga" numera funkar lika bra och har fler fördelar.
 
Jag tycker att de oljefyllda verkar billigare, iaf om man väljer t ex Gnosjö eller Wösab. LVIs kostar minst det dubbla och det känns inte motiverat.
Vill helst inte lägga mer än 700-800 kr per element när jag nu står i färd med att byta ut 3 st i fritidshuset som jag bor i.
Några tips på prisvärda element? 700-1000W och 400V. Gärna en storlek å de täcker större delen av fönstrens bredd på 120 cm. Nuvarande element är 40x106 cm 600W så jag vill helst inte ha mindre.
Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.