Jag behöver lite råd om vart man kan få tag i bra plåt till taket för en rimlig summa? Någon som har en aning?? Skulle vara en fördel om det fanns nått i värmland..

Tacksamn för svar..
 
Ok, den är billig, men tunn som aluminiumfolie (Lätt överdrivet) Får ta det sjukt lugnt när man lyfter dem, annars slår dom sig å blir sjukt svåra att få till bra i skarvarna (Fantompannan alltså) Lägg till lite pengar å köp från t.ex Lindab!
 
Okey. Jasså e den såpass tunn alltså? A då får jag kolla runt lite. Tack för svarena.
 
Ursprungsfrågan var just bra och billig takplåt. Det är naturligtvis en svår kombination eftersom man ofta får vad man betalar för. Dock har jag själv lagt åt andra, plåtpannor från Byggmax med bra resultat och så tunna som aluminiumfolie är de inte. Dock är de som så många andra att de inte tål att gå på, för då bucklas de.
 
Det går att få bra pris på plåt som bara är nån mm tjockare än Byggmax.Som håller att gå på utan att få bucklor.Tror det skillde ett par hundra lappar,inte så kul med ett nytt buckligt tak..:)
 
Vi köpte takplåt på Kraft plåt i Karlstad. Den var lite tjockare än Byggmax-plåten men inte mycket dyrare per m2. Dessutom kunde man få den i önskad längd, så vi slapp betala för en massa spill.
 
Nu bor jag lite långt från värmland men här i trakten finns http://www.johanssonplat.se/ och det smarta med att köpa från dem är att man får plåten längdanpassad dvs ingen skarv på mitten.

Finns även tjockare plåt och kostar också några kronor mer.

Kanske finns någon liknande ÅF nära dig? Dessa pressar plåten själva vad jag fattat ur en stor plåtrulle (med platt plåt ;) )
 
knekten skrev:
Det går att få bra pris på plåt som bara är nån mm tjockare än Byggmax.Som håller att gå på utan att få bucklor.Tror det skillde ett par hundra lappar,inte så kul med ett nytt buckligt tak..:)
Någon mm tjockare hade nog varit jobbigt att lägga. :) Byggmaxs plåt är 0.4mm och de flesta andra använder 0.5mm. Dvs. en tiondels milimeter tjockare.
 
Det går att få bra pris på plåt som bara är nån mm tjockare än Byggmax
Har för mig att Byggmax plåt är 0.4mm. Normal plåt är 0.6mm och extra kraftig plåt är 0.7mm. Inte stor skillnad i mm men procentuellt är det en j---a skillnad.
 
Y
Jag behöver lägga om massa tak från trasiga pannor till korrigerad plåt, så nu får ni fortsätta ge tips om var man finner bra plåt till bra priser... :)
 
Yrrol skrev:
Jag behöver lägga om massa tak från trasiga pannor till korrigerad plåt, så nu får ni fortsätta ge tips om var man finner bra plåt till bra priser... :)

Ett hett tips är att börja med att läsa igenom tråden ;)

/A
 
Ja prata med P-A på Kraft plåt o vent i Karlstad, vi handlar 1000tals m2 plåt av dom och det har alltid fungerat bra, spec förmånligt är den kondensskyddade plåten. Sedan finns det ju alltid möjligheten att köpa 2-sort om du inte är så kinkig med längder osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.