Halloj
Tänkte höra om det är nån som vet vad som skiljer byggmax fin betong vs Maxits finbetong?
Det är ju det dubbla priset på Maxit (Beijer) om man jämför med Byggmax.
Jag ska gjuta en natur stentrapp utomhus. Gör jag bort mig om jag kör med byggamxs finbetong??

Mvh Calle
 
Nej, du gör inte bort dig, men du sparar en del pengar......................................
 
Skillnade är att Beijers VD måste köpa nya vinterdäck till mercan 600. Vet du vad dom kostar? Tycker du ska köpa Beijers, så han inte kör av vägen i vinter! Betongen är densamma.
mvh Johan
 
B
det är både beijer och maxit cheferna som ska ha nya däck. ;-)
 
S
skillnaden är väll att beijers vänder sig till företag som har ca 50% rabatt
De säljer alltså betongen för typ samma pris som byggmax, fast bara till företagare...
 
B
nog kan man få rabatt där med. man får bygga och renovera en massa bara. om man bara handlar för typ 10000kr per år, och företagen handlar för typ en miljon per år så blir det ju skillnad.
 
Ja får man bara tag i rätt person så går det få samma pris på "märkesvaror" från Beijer som de produkter som ex ByggMax säljer. Jag skulle lägga nytt tak och ringde runt lite för att kolla prisläget och jag fick bra rabatt med en gång. Exempelvis fick jag det mesta av papp, läkt, vindskivor, stuprör, rännor, böjar mm för samma pris och bland billigare än byggmax.
 
Hej å hå

Var till byggmax å köpte deras betong så nu ska de till å gjutas.
Tack för svaren :)
 
Kolla om det är K40 eller K20. K40 är bättre och ska kosta mer men räcker K20 så använd det.
 
Vad säger K20 och K40 då?? Vet att det är konstruktionsklasser. men hur mkt skiljer i hållfasthet? Och vad krävs till min trapp i sprängsten :surprised:) ?
 
Redigerat:
calle336 skrev:
Vad säger K20 och K40 då?? Vet att det är konstruktionsklasser. men hur mkt skiljer i hållfasthet? Och vad krävs till min trapp i sprängsten :surprised:) ?
K40 har dubbla hållfastheten
 
Byggmax tar 38,45 för "noname" K40 finbetong, krauta tar 54 för Maxit K40 finbetong.
Jag skulle tveklöst betala lite mer för Maxit. Man får vad man betaler för!
 
Ja man betalar för att det står Maxit på och man får en säck det står Maxit på ;-)
 
Hehe, märkesbetong, det måste vara rediga grejer, det.
Har du Bauhaus runt krokarna har du ytterligare ett val. 20 kg säckar med fin- och grovbetong (K 40) från Combimix.
http://www.combimix.se/produkter/gjuta
Kostar nästan på öret lika mycket som Byggmax "noname".
 
Haha ja klart man vill att de ska stå Maxit på påsen. Ser ju bättre ut när man tar kort å visar vad man gjort ;)
Nä men som jag förstått de så kan de ju inte skilja så mkt. Och står de K40 på säckarna så kan de ju inte skilja så mkt ??
Och det är väl inte Noname egentligen finns ju länk på byggmaxs sida vilka som tillverkar cementen. http://www.pewab.nu/Pewab_svensk_oversikt.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.