Jag skulle kunna samla allt mitt dagvatten och leda det från alla hängrännor till ett bautastuprör för vidare transport till grannen. Det måste ju vara okej....

Hejs Stefan å Jenny
 
ompalompa skrev:
Jag skulle kunna samla allt mitt dagvatten och leda det från alla hängrännor till ett bautastuprör för vidare transport till grannen. Det måste ju vara okej....

Hejs Stefan å Jenny
Gör det. Säkert inga problem. Klagar kommunen så säg att det varit så i tio år och att grannen inte klagat förrän nu, för han är dum i huvudet, så nu är det preskriberat.

Ditt ord mot hans! :)
 
Hejsan, nu är problemet löst. Både det lilla taket med papp och det stora med plast är kapat och försett med hängränna och stuprör. Men vi lär ju aldrig bli bjudna på fest hos den grannen.....

Hejs Stefan (som har bott i huset i 2 veckor nu)
 
ompalompa skrev:
Hejsan, nu är problemet löst. Både det lilla taket med papp och det stora med plast är kapat och försett med hängränna och stuprör. Men vi lär ju aldrig bli bjudna på fest hos den grannen.....

Hejs Stefan (som har bott i huset i 2 veckor nu)
Jorå, du kanske bara får tillmötesgå han någon gång i framtiden, ge och ta.
 
Hur e det meningen att han skall kunna underhålla den sidan av bygget då? Ni skall ju kanske ha en fin liten odling eller dyl. där i hörnan av tomten... ska han bara klampa omkring i den då när han ska fixa sitt fula bygge som tydligen inte fick plats på hans egen tomt utan han måste inskränka sina grannars användning av SIN egen tomt... han hade väl för f-n fått lämna en meter till tomtgräns så han kunde fixa detta på SIN EGEN TOMT.... vad e det med vissa folk igentligen.... >:(
 
Ny bild   -  ny bild  -   ny bild   -   !!!!   Vi KRÄVER en ny bild!   ;D :D :-*




Förresten!!  Plantera ALDRIG pil (eller något annat i Salix-släktet). De växer så in i bomben (under jorden också) och kan på sikt förstöra dräneringsrör och allt möjligt. Finns en kille som håller på att doktorera på vad alla Salix orsakar kommuerna för kostnader... det är en tickande bomb. Så undvik det! Skall du ha något snabbväxande så plantera en Fläder (Sambucus nigra) i stället... då kan du göra saft också...!!!

M1nn13
 
Det var ju just rötterna som var vitsen..... förstöra fult skjul........ ;)
 
DragonLady skrev:
Det var ju just rötterna som var vitsen..... förstöra fult skjul........  ;)
ja.... fast de kan ju förstöra för en själv också... rötterna växer ju inte bara på ett håll!
:)
 
ja det var okristligt fult, hoppas bara att ni kan komma överens sen igen, för grannsämja är otroligtviktigt och otroligt energikrävande om det saknas. 8)
 

´´ ja.... fast de kan ju förstöra för en själv också... rötterna växer ju inte bara på ett håll! ´´





DragonLady skrev:
Måste inte ett skjul eller garage oxå ligga från ett visst avstånd ifrån tomtgränsen?

Ett tips om du inte vill se det ´fula´ taket är o plantera pilträd framför, dom gillar mycket vatten.  ;)

Sätt oxå ner en spärr för rötterna mot din tomt så du inte får pilrötter i hela gräsmattan, om dom förstör skjulet... tja......... e grannen snäll kan du ju byta pil mot nåt annat   ;D


Ja, just det det var nåt med nån spärr där ja.....  ::)  ;)
 
Ja då får man väl hem och plocka fram kameran. Om man jag kommer in på uppfarten, svågern har varit där idag med 30 ton matjord.......

Hejs Stefan å Jenny
 
Menar du att grannen slängt skräpet över staketet på din gräsmatta ??? Det var det värsta >:(
gaia
 
Nej det var inte skräpet jag menade utan stugan som har taket ut över vår tomt. 8)
Denna bild togs när vi precis hade köpt tomten utan att vi gjort något med den än. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.