Hej Alla!

Önskar åsikter positiva som negativa, spelar ingen roll, om följande husleverantörer: Willa Nordic, Myresjöhus & Sjödalshus

Min farfar (som var byggnads snickare) var med förr i tiden och monterade Myresjöhus, och enl. honom var det då det ända rätta! Bra konstruktioner och grejerna passade, och enligt min far, så åt han aldrig förens taket var på plats!

Sen undrar jag generellt oavsett husleverantör.

1. Hur mycket hjälper säljare till, med att hitta en tomt som passar min familjs behov?

2. Finns det några garantier man kan utnyttja om man bestämmer sig för att bygga nytt och sen den dagen huset skall monteras så regnare det! Man vill ju inte ha fukt och vatten in i huset. Kan man skjuta på monteringsdagen, p.g.a. väder? Kan man skriva något dokument med husleverantören om en sådan sak?

Tacksam för alla svar!
 
Hej, karjo931.

Att skjuta på husresningsdagen torde vara en mindre omöjlighet, det är så mycket som är planerat. Regn vid monteringen är ingen katastrof, även om det är bättre med uppehåll. Husleverantörerna de som är seriösa har beredskap för regn med preseningar mm.

Angående din fråga om husleverantör så är det mycket en prisfråga, min uppfattning är att Willa Nordic är dyrare pga av att det är ett hus som är lite specialbyggt för just dig. Dyrare val och design. Dessutom så är byggprocessen en massa lösa delar som sammanfogas till ett paket el, vvs, bygg mm. som kräver lite av sin byggherre och lite tur.
Myresjö är enligt mig "volvo" helt ok men inget extra, var nog bättre förr, nu är det en industri. Ungefär som smålandvillan och Älvsbyhus men med bättre kvalitet och standard.
Sjödal har jag ingen erfarenhet av, mer än att vi byggt med Götenehus som är ett systerbolag. Tror mig förstått att Götene är premiumsegment och sjödal lite enklare.
Vi är mkt nöjda med Götenehus iallafall.
 
Hej!

Vi bygger (snart) med Myresjöhus och dom har varit HELT UNDERBARA från start! Service till tusen o raka svar på alla frågor! Inga överraskningar alls o minsta lilla krona har stämt (än så länge, markarbetet kan ju vara lite lurigt men vi har fått GODA marginaler). Kan inget annat än mer än varmt rekomendera dom, o i första hand Lennart på kontoret i Halmstad! Han är en klippa =)!!
 
Vi har byggt med Willa Nordic och det var ingen höjdare vill jag lova. PMa om ni vill ha mer information.
 
Hej, Jag och min man är mkt intresserade av att bygga hus från Willa Nordic,
Vi har bor i hus i dag som är fantastiskt men känner kanske att man skulle vilja bygga ett själv så att man får det precis som man vill ha. Huset som vi bor i dag är byggt 1914 och det skulle vi vilja använda som mall typ.


Vad bör man tänka på?

Mvh
G
 
Den censurerade versionen av vilket elände det är att bygga med Willa Nordic borde vid det här laget framgått av mina tidigare inlägg. PMa om ni vill ha den nakna sanningen.


Genneth skrev:
Hej, Jag och min man är mkt intresserade av att bygga hus från Willa Nordic,
Vi har bor i hus i dag som är fantastiskt men känner kanske att man skulle vilja bygga ett själv så att man får det precis som man vill ha. Huset som vi bor i dag är byggt 1914 och det skulle vi vilja använda som mall typ.


Vad bör man tänka på?

Mvh
G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.