Hejsan!

En platta på 50 kvadrat samt uppmurning med lecablock 25 cm tjocka runt plattan samt upp på ett berg. Total murning 100 kvadrat ungefär. Puts på in och utsida, platta med värmeslingor. 30 cm isolering 10 cm betongplatta. L-stöd, armering osv

Är 200.000 + moms rimligt?
 
Milkshaken
Låter inte helt orimligt...
 
Totalt med grävning eller bara murning och gjutning?
 
F
Hur högt skall det muras leca? Mitt källarförråd är 50m2. Det är upmurat med leca i 13 skift. 2,60 högt. Det är 76m2 mur.

EDIT: Nu fattar jag. Fullt uppmurat garage, inte bara en mur för torpargrund.

Mitt tog fyra långa dagar för mig och en god vän som är murare. 10-11 timmars dagar. + Två inhyrda inte jättesnabba murare men nogranna i totalt 30 timmar. Totalt ca 110 timmar men det var källare och ont om plats så det var mycket plock med lecan väldigt mycket ombyggnad och flytt av landgångar och ställningar. Utan puts dvs endast murning.
 
Redigerat:
Allt förarbete är gjort och det som ska göras är plattan och mura upp 2.40 meter garage samt upp på ett berg med torpagrund.
Total muryta är 105 kvadrat. 19x19x59 är storleken på lecablocken.. Putsad utsida oputsad insida.
 
Vårat uppmurade garage på 40 kvm med golvvärme i plattan kostade 167 000kr inkl moms. Takhöjd 3,1 m och det är 100 mm isolering på 3 av sidorna. (Är igenfyllt mot berg på dessa sidor) Taket är till hälften isloerat (där det går altan på ovansidan), resten har vi material till men gör jobbet själva. Vi har inte fått garaget putsat varesig på in- eller utsidan. Jobbet är utfört strax utanför Göteborg.

Jag tycker 200 ex moms låter mycket men det beror på förhållandena antar jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.