Hej

Går det och hur går proceduren till om man vill byta ut träpanel mot en putsad fasad.
Träpanelen bör bytas ut närmsta åren, fasaden ser lite trist ut och hade velat göta nåt åt det ganska snart..

Losty
 
LyckeK skrev:
Låter som en trevligare ide än att byta från mexi till trä... ;)
Kolla denna länk, och alla länkar den hänvisar till... du har att göra ett tag!
Har du sedan frågor så får du återkomma!
Jag har en fråga:
Vilken länk?
:-? ::) :D
 
Den där... ;D
 
Jamen titta, den hade du gömt bra. ;)
 
Använd sökfunktion (överst på sidan) , följ instruktioner ..... svårare är det inte  :). När du har läst genom allt vad som redan är   skrivet om ämnet ( många gånger om och om igen ::)) men inte hittat svar på din fråga så kan du ju alltid återkomma med kanske mer detaljerade frågor.
Ett hot tips .... sök på alla inlägg skrivna av forums medlem LyckeK, mycket nyttigt läsning!
gaia
 
Tack "gaia"... jag rodnar... :-[ :-[ :-[
 
LyckeK skrev:
Tack "gaia"... jag rodnar... :-[ :-[ :-[
försöker hjälpa till så du inte tröttnar på att svara på samma frågor om och om igen och hoppar av denna forum. Jag som bor i ett stenhus ... skulle sakna dej... ;)
gaia
 
Jättetack för svaren, jag har läst endel men kan ni hjälpa mig med vad ett sånt här jobb skulle kunna kosta..ca per kvm?
Jag har fått väldigt olika reaktioner att byta träpanel mot puts..
Och har ni någon att rekommendera att utföra ett sådant jobb i Kungsbacka trakten..

Mvh
 
Om du tar hand om att riva ner träpanelen och byta ut det befintliga vindskyddet (antagligen asfaboard) till en utvändig gips.
Sedan låter du en putsfirma ta hand om isolering och puts.
Någonstans runt 1200-1300:-/kvm bör du hamna på inkl. oms.
Detta är för en tjockputs, tunnputs blir kanske 200:- billigare.
Men allt måste tas med en nypa salt - det beror mycket på förutsättningarna.
Dessa företag är kanske inte billigast, men seriösa och har nageln i ögat på varandra:
http://www.spef.org/
Du har fått ett im!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.