Vilken höjd skall man ha mellan spis/arbetsbänk och överskåp. Standard har väl alltid varit 50 cm, gäller det fortfarande eller ?
 
Utrymmet mellan överskåp och tak är ett elände!
Så mycket flott och smuts det kan bli....... :(
Det finns roligare saker än att städa.
Jag lägger plastfolie, "Gladpac" på överskåpen.
Bara att ta bort och slänga när det blir för skitigt.
Bara ett tips alltså....... ;-)
 
Har Du kapslat in skåpen i gladpak ??!!??

Vårt kommer att bli 54 cm i skillnad och lite högre än 90 med (underskåpen). Å jag vill ha mina överskåp - måste ha något å vila skallen på ;-)
 
"Snickarpelle" har antagligen ingen takanslutning utan det är nog i det där "härliga" lilla, dammsamlande, "lättstädade" mellanrummet mellan ö-skåpet och taket han lägger gladpacken, dvs. ovanpå  ö-skåpet ;)
Bra tips faktiskt, fast vi har äntligen fullhöjdsskåp i vårt nya kök, i det gamla hade jag verkligen varit betjänt av det tipset så hade man kanske sluppit lite av städningen under våra 12 år med dessa eländiga kontinentalhöjdsskåp.


//Christina.
 
Ja Du Christina, just det där området ovanpå skåpen är min stöttesten med därav uppskjutningen och takanslutningslist om den går att fuska till i vårat krokiga kök!

 
Gummigum skrev:
Ja Du Christina, just det där området ovanpå skåpen är min stöttesten med därav uppskjutningen och takanslutningslist om den går att fuska till i vårat krokiga kök!
Vi som har snedtak i köket får nog köra på gladpack-spåret.. 8)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.