Du kan räkna med 375kr/timme/person + moms. Sen tillkommer materialet.

Materialet kan du köpa själv, du kan alltid få bättre pris när du köper mycket.
 
Snåla inte med uteplatsytan. Den har ändå en tendens att bli trång när man utnyttjar den flitigt varma sommarkvällar. Jag tycker 15 kvm låter litet om där även skall finnas matbord, soffor och alla 'nödvändiga' sommartillbehör!
 
Jag är inne på att bygga en stor altan/trädäck (+40 kvm). Har inte koll på priserna för mtrl så jag är oxå nyfiken på om nån vet mer?

Pris per kvm eller nån annan ca-kostnad kanske?

Hur ligger pris för markis i förhållande till om man bygger tak?
/Jonte



 
www.byggmax.se kan ni i alla fall se vad trallvirke kostar! De har även en lathund på hur mycket virke som går åt per kvm. För att få fram materialkostnaden för själva trallvirket är det bara att sätta sig ner och räkna ;D
 
Jag har räknat på en altan på knappt 50m2 och räknar med att det landar på kring 10.000 sek. Då skall den stå på plintar, ha staket och vara belagd med 28 mm trallvike.
 
Skall tilläggas att detta är materialkostnad, jobbet gör jag själv.
 
Markis kan bli mycket trevligt men på sikt dyrare än tak. Du får räkna med byte ca vart 20onde år (beroende på var du bor) om du väljer högkvalitativ markis jämte konstruktion. Däremot påverkar det ju inte taxeringsvärdet och du får maximalt ljusinsläpp under vinterhalvåret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.