Hade tänkt att sätta reglar på cc60 men det kanske är bättre med cc30 som du säger?
Finns tyvärr inga instruktioner i paketen.

Har tyvärr inte tillgång till tryckluft och det är bara ca 12kvm så det är inte värt att skaffa. Ingen som har erfarenhet av biltema-pickan? Skulle 16mm dyckert vara tillräckligt?
 
Tack för pdf'en! Mycket bra!

Nu har det klarnat lite... :)

Mvh/Nicklas
 
Bumpar tråden, jag var sugen på detta innertak och har nu reglarna på cc60 i taket, någon som satt det så och vet hur det funkat? Känns som att man går på något annat innertak häldre än att sätta ny glespanel.
 
Och framför allt: ni som haft taket i 4 år, vad tycker ni i efterhand?
 
Okej, man blev inte så mkt klokare av detta. Har iaf brutit och haft mig i en sån där skiva idag på ett bygge och den var väldigt styv så jag tror nog det ska gå bra ändå.
Då en sista fråga, i vilken riktning bör jag sätta dessa skivor? Kolla bifogade bilden. A eller B? dvs på vilket sätt kommer dom sitta stadigast. Tänk på att man bara kan skruva i sponten på skivorna.
Ny bitmappsbild.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Rent spont-ant ;) tycker jag att b ser bättre ut. Mer att fästa i.
 
Vi har satt upp byggmax innertak i flera rum utan problem. Däremot har det aldrig slagit mig att jag ska måla om...
Jag sköt fast plattorna med en luftdriven klammerpistol.
Jag tror att vi använde 45mm klammer och sköt en hel del :cool:
 
Jag har monterat upp ca 250 kvm av Byggmax takpaneler. Har monterat dom enligt B med 600c/c. Ibland har jag skruvat med gipsskruv och ibland med elektrisk klammerpistol. Använt ca 25 mm klammer trots att det rekommenderas 38 (tror jag).
 
vojma skrev:
Jag har monterat upp ca 250 kvm av Byggmax takpaneler. Har monterat dom enligt B med 600c/c. Ibland har jag skruvat med gipsskruv och ibland med elektrisk klammerpistol. Använt ca 25 mm klammer trots att det rekommenderas 38 (tror jag).
Fantastiskt :) exakt det svaret jag ville höra, ja tänkte skruva då de ändå är så pass liten yta (20m2)
 
Du måste vinkla skruven lite så att huvudet inte tar i spontkanten.
 
Bumpar tråden igen :) Någon som har monterat downlights i detta innertak? Tänkte mest på om folien gulnar av värmen?
 
GT3 skrev:
Bumpar tråden igen :) Någon som har monterat downlights i detta innertak? Tänkte mest på om folien gulnar av värmen?
Ingen???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.