Hej

Min subwoofer till hemmabion står alltid i auto-on/auto-off läge, det vill säga ska slå på när signal kommer och stänga av en stund efter vi slutat titta på till exempel film. Det har inte krånglat förut, men jag har upptäckt att när den nu har fått flytta med till vårt hus knäpper det ofta till i den och den slår på fastän receivern är avstängd.
Har vi ett jordningsfel i kåken eller vad kan det vara?
 
Har du stereo och sub på samma eluttag?
 
dom är nog anslutna på 2 olika faser. Ren gissning
 
Nej, de sitter i varsitt uttag men är kopplade till samma säkring.
(Dit är också kopplat TV, DVD, Telia IPTV-box, securitaslarmburk och resten av belysningen i vardagsrummet.)
 
Redigerat:
Bump! :)
 
En sak som kan orsaka knäppet i suben är kontakter som slår till och från.
Tex termostat på ett element eller el patron som ligger på samma fas.
En annan sak kan vara dåliga strömbrytare.
 
Maxikatten skrev:
Bump! :)
Jag har en gammal Audio Pro sub som går igång när min mobiltelefon signalerar (när den ringer, när den byter basstation, gör loc reg el motsv). Telefonen måste vara inom 3-4 meter från subben för att det ska "funka".
 
gizmo007 skrev:
En sak som kan orsaka knäppet i suben är kontakter som slår till och från.
Tex termostat på ett element eller el patron som ligger på samma fas.
En annan sak kan vara dåliga strömbrytare.
Nä, har inga termostater men kanske det skulle kunna vara kompressorn i värmepumpen?
 
ClasseClas skrev:
Jag har en gammal Audio Pro sub som går igång när min mobiltelefon signalerar (när den ringer, när den byter basstation, gör loc reg el motsv). Telefonen måste vara inom 3-4 meter från subben för att det ska "funka".
Jag tror att vårt Aroundio/Securitas-larm som befinner sig inom tre meter från basen använder GSM för att kommunicera med larmcentralen.
I morgon ska jag testa att flytta iväg subben några meter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.