Vid nybyggnation eller totalrenovering. Finns det någon fördel att dra antennätet som stjärnnät istället för en standard slinga?
Kan tänka mig att det är fördel om man i framtiden vill skicka olika signaler till olika uttag från en centralt placerad punkt där man har knytpunkt för data/tele/antenn.

Är det någon annan fördel.. bättre kvalitet på signalen?
 
Vill man ha möjlighet att köra satellit-TV så måste man ha stjärnnät.

/Hasse
 
Absolut stjärnnät, jämnare fördelning av signalnivån.
 
Viktig point, ska du köra parabol? Kolla då först med en kunnig installatör, inte "fri montering om du tecknar abonnemang". Råkade ut för att det var tvunget att dra upp mer rör till taket för varje tv om man ville ha parabol. Löste sig iofs tack vare en duktig montör, men jag blev tvungen att teckan ett dyrare abonnemang med HD tv. Vilket jag sitter fast i nu. Till saken att jag ville absolut inte spika antennkabel på väggar och lister i vårt nya hus när jag hade dragit rör för ändamålet.
 
ok.. Drar in några mer rör då i väggen till min "media-punkt" så att jag rymmer att göra stjärnnät.. Just nu kör vi på kvarterets egna kabeltv-nät.. Det är rätt kasst och inte så bra kvalitet.. men man vet ju inte vad som händer i framtiden..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.