Hade siktat in mig på en 250x212 hörmanport men har nu kommit över en ny hörman 270x225 för samma pris. Min fråga bara är, kommer det att se helmuppigt ut med en så hög port på ett enkelgarage?

Garaget är 4.3m(sida) x 8,6m(gavel) och man kör in på sidan (4.3m). Garaget sitter ihop med huset gavel mot gavel, nästan som en förlängning men huset står ca en meter högre upp (källare).

Tänkte göra 250:s innertakhöjd i garaget.

Shoot, ge mig kommentarer!
 
C
Tror jag inte, speciellt inte när den är så bred. Själv ska jag ha förhöjt innertak till 3 meter med såkallade A-takstolar, så jag tänkte mig en 250x275 (BxH) till mitt, och på bilderna jag har ritat ser det inte så tokigt ut. Dock är iofs mitt garage 4,5x8,4 meter med kortsidan som gavel, och garaget är fristående, så det blir ju förstås inte riktigt samma.
 
Ser jag inga som helst problem med utan snarare ser jag det som praktiskt och det är ju just vad ett garage ska vara.
 
Har själv monterat 2 st portar som är 2800 * 2750 på vårat dubbelgarage och det tycker jag inte ser konstigt ut alls.
Tror att du utan problem kan montera porten. Bättre med för stor än för liten. :)
Som det skrevs ovan. Ett garage ska vara praktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.