D
Hej,

Jag har ett 30cm skåp som jag vill ha avfallshinken i. Jag har sett att det finns en skena som har två stycken ganska små avfallshinkar på sig och det verkar som det ska kunna passa i en 30-stomme. Var kan jag köpa dessa?

MVH
Daniel
 
Redigerat:
D
Hm, den där sansac var väldigt lik. Den hinken jag sett mätte jag och den var typ 28 ut från skåpskanten....kanske inte går in ändå. Får kolla märket nästa gång!
 
Jag har fyra 10l hinkars i ett 20cm skåp för avfall, med skenor och allt, från Stala.
 
D
Var köper jag det, hittade inget i deras webshop vad jag kunde se.

Någon bra sophink som är utdragbar borde ju finnas till 30-skåp kan man tycka! :)
 
Vi har ett 30-skåp bredvid vasken där vi har sophink. Vi sågande ner en låda till rätt bredd (vi använde en låda från BLUM men man kan använda en ikea kökslåda om man vill spara lite pengar) och sedan fäste vi den i dörren så att hela dörren blev utdragbar. NU sitter den fast längst ner i vårt skåp men vi planerar att sätta utterligare en låda i dörren på halva höjden. När vi gjort det så kommer soppååsen att vara i mycket bättre höjd för avskrapning av tallrikar mm. Jag skickar med bilder ikväll. Vi har även en servomotor från BLUM så trycker ut lådan när vi trycker på luckan. Detta underlättar när man har händerna fulla.
 
Hemmakatten
Vi har ett 30-bänkskåp med två lådor i. Den översta har en Blanco-avfallsinsats monterad på luckan, dvs.när man drar ut luckan så åker avfallshinken med. Det är två avafallshinkar á 10 liter, den ena efter den andra, längst in finns en liten hållare som vi använder för uttjänta batterier. avfallshinkarna kan naturligtvis sättas längst ner om man vill det.
 
daniel_se skrev:
Var köper jag det, hittade inget i deras webshop vad jag kunde se.

Någon bra sophink som är utdragbar borde ju finnas till 30-skåp kan man tycka! :)
Jag fick med min från köksleverantören, Stala Ekosystem2-2 heter den.
Ett tips till avfall är att montera en avfallskvarn, helt underbart fint, blir inte så mycket sopor då.

Mvh Magnus
 
Kolla på fondamenta.se - gå in på e-butiken > kök >källsortering så finnsdet i vart fall en sådan här där.
f.jpg
 
D
Tack för alla svar. Den sista bilden såg riktigt sjysst ut.

Nu blev det dock så att jag köpte en utdragningsskena med två hinkar på IKEA, denna är dock tänkt till 40skåp men jag skar av toppen på hinkarna så passade det utmärkt i mitt 30-skåp. under 200 spänn för båda hinkarna inkl skena, bra deal!

/daniel
 
D
 
Vi ska ha ett avfallskåp på 30 cm. Vi köper ifrån Ballingslöv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.