Är det någon som har erfarenhet av IKEAS induktionshäll? Vi funderar på att sätta in en sån i vårt nya hus, men är inte helt säkra på om vi ska ha en induktion eller en vanlig häll.

Ugnarna.....vad finns för för- och nackdelar med dem?

Det blir förmodligen häll med inbyggd ugn nedanför och en inbyggd micro i ett högskåp, men det är ju inte helt lätt att välja!
 
Ta och lyssna på den - en del av induktionshällarna brummar faktiskt en del.

Återigen - jag ahde inte köpt en utan att ha testat och lyssnat på en. Det skiljer en del mellan det som finns på markanden.
 
Vi har haft vår IKEA induktionshäll i 14 dagar nu och den är helt underbar. Den "brummar" inte heller. Ok ibland kan det brumma till lite men det beror på att det ligger smuts mellan kastrullen och hällen. Tystnar så fort man tagit bort det.

Ugnen vi köpte var MUMSIG OBI C00. Funkar också perfekt. En liten nackdel är väl att det är lite mindre utrymme i den än i vår förra spis, men det är väl en vanesak. Om det inte ryms 2 formar bredvid varandra så tillagar du på två våningar och använder varmluftfunktionen.
 
Oj..jag visste inte att spisar kunde brumma! :)

Men det låter ju verkligen positivt att hällen och ugnen är bra! Vi har tittat en del på ugnarna också, men inte lyckats komma fram till vilken vi borde köpa. Min man är väldigt negativ till touchkontrollen på hällen, men det går väl inte att få nån annan lösning på de inbyggda hällarna antar jag? Kombination häll och ugn under går väl kanske att få kontrollerna till hällen på ugnen, men då kanske man inte kan välja induktionen...?

Bara namnet på ugnen gör ju att man vill köpa den direkt....MUMSIG.....hihihi!

Tack för tipsen!!
 
Bobbe skrev:
Vi har haft vår IKEA induktionshäll i 14 dagar nu och den är helt underbar. Den "brummar" inte heller. Ok ibland kan det brumma till lite men det beror på att det ligger smuts mellan kastrullen och hällen. Tystnar så fort man tagit bort det.

Ugnen vi köpte var MUMSIG OBI C00. Funkar också perfekt. En liten nackdel är väl att det är lite mindre utrymme i den än i vår förra spis, men det är väl en vanesak. Om det inte ryms 2 formar bredvid varandra så tillagar du på två våningar och använder varmluftfunktionen.
Vi har också precis köpt och installerat IKEA:S induktionshäll och jag är inte lika nöjd med ljudnivån. Den brummar inte, men ger ifrån sig ett högfrekvent ljud när man kör på hög effekt. Du har inte upplevt detta alltså?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.