Jag har letat runt som en galning efter två barstolar som ser ut som gamla traktorsitsar men det verkar inte finnas. Efter mycket om och men hittade jag en modell i USA i gjutjärn men jag vill inte tänka på vad det kostar att få dom..
Jag lägger med en bild på vad jag menar!

Är det någon som har några bra tips?
 
  • tractorbarstool.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu börjar det likna något men den ser lite "farlig" ut med hjul om man ska barhänga..
 
Sådana barstolar tillbringade jag en del tid på under semestern. De var byggda av en begagnad traktorsits (finns även att köpa som reservdel), en gammal fälg och en bit av en hjulaxel, stadigt ihopsvetsat.
 
Jag har nu lagt märke till flera sådana stolar. På samtliga står det "AB Arvika Verkstäder". Lite googlande gav att de sedan hette Arvika-verken och sedan Arvika-Termaenius. Sedan 1960 har de ingått i Volvo.

De barstolar jag sett har dock sett ut att vara nyproduktion. Någon som vet var man får tag i dem?
Ett exempel på ställe som har denna barstol är Cafe Fåtöljen på Hornsgatan i Stockholm
 
Jag har exakt det du söker efter! Säljer båda för endast 4000 kronor. Kanon skick! Kontakta mig nedan på min mejl vid frågor :

Victoriaclarince@live.com
 
P Panelmannen skrev:
Jag har letat runt som en galning efter två barstolar som ser ut som gamla traktorsitsar men det verkar inte finnas. Efter mycket om och men hittade jag en modell i USA i gjutjärn men jag vill inte tänka på vad det kostar att få dom..
Jag lägger med en bild på vad jag menar!

Är det någon som har några bra tips?
Hej jag har två sittsar..men bara själva sittsarna 0729018665
 
Tråden är skapad 2009, bara så du vet. :)
 
Köpte andra stolar, men tack ändå!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.