Hej
Då jag renoverade badrummet så byggde jag golvet så det lutade mot golvbrunnen förutom den golspånskivan dör brunnen hamnade. spacklingen av fallet på den plana skivan överlämnade jag till expertis, påstalade att det skulle användas till dusch.
Dock så spacklade "fackmannen" alldelles för dåligt.
Mattan är av typen Balade Tarkett.
Skulle man kunna ändrade detta genom att spackla på mattan och sedan klinkra i området för duschen ???
Just nu har jag badkar men så fort barnen blivit lite större så åker karet ut.
 
ppalm skrev:
Skulle man kunna ändrade detta genom att spackla på mattan och sedan klinkra i området för duschen ???
Tyvärr inte, eftersom golvmattan kan reagera på fixet så att klinkersen släpper. ;)
 
Men...
Är det en så väldigt special mattan man använder som fuktspärr under klinkerfixet i duschutrymmet?
 
ppalm skrev:
Men...
Är det en så väldigt special mattan man använder som fuktspärr under klinkerfixet i duschutrymmet?
Japp! Den är speciellt framtagen att fungera tillsammans med en viss sorts fix. ;)
 
Hopp.
då får det bli en tråkig duschkabin med durk istället för flashiga glasdörrar. :'( när badkaret åker ut.
skall försöka klura ut något...........hmmm.....
 
du hade iallafall varit tvungen att täta väggarna omkring duschen, egentligen hela rummet om du skulle kaklat. Nuvarande konstruktion tillåter tyvärr inget annat än kabin, om du nu inte gör om allt igen förståss :)
Fast, det finns riktigt snygga kabiner också, kanske en meb inbyggd massagestrålar och bastu :D
 
MrElliott skrev:
du hade iallafall varit tvungen att täta väggarna omkring duschen, egentligen hela rummet om du skulle kaklat. Nuvarande konstruktion tillåter tyvärr inget annat än kabin, om du nu inte gör om allt igen förståss  :)
Täta runt runt duschen hela rummet??? vad menar du.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.