Vi funderar på att köpa ett hus som är "fullt utav skit", dvs tidigare ägare har ca 1.000.000 saker (allt från halvruttna cyklar till trasiga frysar) ståendes i hela kåken. Vi vill ha huset och jag har förstått att ägaren inte orkar tömma huset så när jag la mitt bud sa jag att jag tar det i nuvarande skick.

Sen började jag fundera..... :D Efterklok tror jag att det kallas!

Jag hade i min vilda fantasi tänkt att det måste finnas firmor som kan komma och "röja", dvs tömma huset på allt jox. Men nu hittar jag inga!!!! :mad: Har letat på allt från sanering/städ till renhållningsbolag, men det går inte så bra.

Finns det någon forummedlem som kan komma med någon idé om vart jag skall vända mig???

Det är alltså inte fråga om någon flyttstädning, utan "bara" en kombination av flyttgubbar/sopgubbar. Sakerna som ska hämtas kan inte heller skänkas till Myrorna eller liknande - tyvärr!

Någon?
 
beställ ett par container och ring samhall, eller farmartjänst kanske dom brukar kunna bistå med folk för okvalificerade uppgifter,
 
AXS
Hyr mig!
Får jag ut en hundring i timmen är jag nöjd, tolka det som du vill.

Kan ta med några fler om det skulle behövas.

Mvh
Axel
 
Flyttfirma borde kunna lösa ditt problem!
 
Ställ dig utanför arbetsförmedlingen och dela ut lappar en morgon :)

Allvarligt talat, du har inga bekanta, eller bekantas bekanta som är arbetslösa. Ge dem en slant och beställ en container.
 
Mitt bästa tips är farmatjänst, dom gör sådant.
 
Hyr container, tag kontakt med lokal idrottsförening........De brukar göra lite av varje
"byggare"
 
Om du hyr containern själv, tänk på att du måste sortera åtminstonden Miljöfarligt avfall (tryckimpregnerat trä, lysrör, sprayflaskor etc), elektriska produkter och hushållssopor separat.
/abbe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.