Kan man ha ett vanligt treglasfönster i en bast? Ska det vara härdat glas??
Ska snart ev sätta in ett i huset vi ska sälja, ska jag låta bli och ta med det till det nya som inte är byggt? ???
 
Du bör ha härdat glas. (Har dock massor av exempel där det funkat bra ändå, men eftersom jag har några exempel på motsatsen skulle jag gå på den fega linjen.)
 
ok, tack så mycket
GS
 
oki, har monterat in ett runt fönster i bastun nu, vilket lyft!
Premiärbadade i går kväll, superbra! :D :D
 
Göran skrev:
oki, har monterat in ett runt fönster i bastun nu, vilket lyft!
::) Var det ett Tiviifönster ???? ;)
 
Ja, men jag satte i det själv,pyttsan ;)
 
undrar vad som händer när det är minus 35 ute och jag gosar i bastun?? ???
 
Har just ritat på en liten bastu. Vedeldad fristående. Vi vill gärna ha ett "panoramafönster" ner mot ängarna. Tänk er att sitta där och spana på älgar ochr ådjur och förra våren så stod en nalle och bökade i skogsbrynet. Allt medan man härdar sin kropp.

Frågan gäller vilket slags glas man skall ha och vad sådant kostar/kvm? 120 x 80cm liggande. Ej öppningsbart
 
Hemmakatten
Vi har en helfönster vägg från golv till tak i vår vedeldade bastu, storlek ca 220x250cm. Det är en glaskasset med 2 (6mm) isolerglas med argongas emellan. Härdat och laminerat. Bastuugnen står ca 30cm från glaset.

Vet inte riktigt vad ett sånt fönster kostar, men självklart skall du ha ditt fönster, underbart med utsikt från bastun. Jag tror inte att du behöver ha något speciellt glas i ditt fönster, det är inte så stort.
 
AXS
Kör med ett 3-glas fönster från tidigt 90-tal(begagnat) till sommarstugans bastu, har inte varit något problem än efter 5 år. sitter ganska högt på ena sidan av aggregatet 50 cm bort.

El-bastu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.