Någon som har en dryson el handdukstork o kan rekommendera det märket eller ska man ha pax (fläktarnaär ju bra) Synpunkter önskas!
 
Jag har en Dryson simplex som funkat klockrent i flera år. Ser ingen anledning att avstå ett Dryson-köp.
 
Jag satsade på en handukstork(svedbergs kioto) med separat elpatron på 300W för att tillsammans med elgolvvärmen som är på 350W klara vårt nya badrum på drygt 5 kvm.

Hade jag skaffat en annan tork utan separat elpatron så skulle man fått klämt in ett elelement också vilket jag inte ville ha.

Tänkte bara bidra med mitt resonemang :)
 
Har också en dryson sedan 2 år tillbaka. har inget negativt att säga.
 
Har en kombinerad El/vatten Drysonstege som funkat kanon i två år, blir kanonvarm med både vatten och el om man vill :)

Mvh
 
Alpha skrev:
Jag satsade på en handukstork(svedbergs kioto) med separat elpatron på 300W för att tillsammans med elgolvvärmen som är på 350W klara vårt nya badrum på drygt 5 kvm.

Hade jag skaffat en annan tork utan separat elpatron så skulle man fått klämt in ett elelement också vilket jag inte ville ha.

Tänkte bara bidra med mitt resonemang :)

Har du ditt badrum i en oisolerad friggebod eller? ;-) Känns som att golvvärme enbart borde räcka`?
 
Zemerlin skrev:
Har du ditt badrum i en oisolerad friggebod eller? ;-) Känns som att golvvärme enbart borde räcka`?
Njae, men man brukar väl räkna drygt 100W/ kvm i sämre isolerade hus om jag inte missminner mig, det kan mycket väl räcka med golvvärmen trots sina 350W vet ej än för huset blir nog inte helt klart förränn höst 2010 allt beroende på ekonomin.



ps- Badrummet ligger på nordsida samt att det lokalt kan bli rejäla köldknäppar nedåt -35 då kan de va gött me lite extra tillskott :)
 
Vi har också 2st dryson handdukstorkar med svängbara armar och de är underbara att hänga handdukar och andra saker som ska snabborka och som inte bör ligga på varandra.
 
Tack för det, då blir det en Dryson :)
 
Här är utdrag från mejlet när jag beställde den 2007:

Nedan följer din beställning:
=================================================================

1 st. Dryson Flex I EL, 5 armar 550x600 mm, krom [9412668] 2.058kr
Lev.tid.: Tillfälligt slut. Nästa inleverans: c:a 2007-11-21


Betydligt dyrare idag alltså!
 
Sigro funkar, har handlat av dem tidigare. Men just nu verkar de ha någon sorts idiotisk tävling som man måste delta i för att få de priser som anges på hemsidan. Annars kostar det 7 % extra :(

En annan egenhet är att fraktkostnaden stiger om man beställer för över ett visst belopp.

Av ovan nämnda skäl valde jag att handla en duschkabin på annat ställe. Lite dyrare, men tävlingen blev bara för mycket.
 
Sigro har funkat utmärkt för mig flera gånger, har handlat mycket där (ink 7 procents avdrag utan att delta i en tävling...;)). Tvekar inte att handla där igen.

Angående den där flex-varianten så har jag något minne av att den känns lite flimsig pga av alla skarvar den har för armarna. Det blir lite bananform på den.... Kolla innan ni köper....
 
Blev lite skrämd av banan kommentaren men noterade nu att 6 armar'n har ett mitten fäste så den borde ju hålla emot bra.
cabo_ckflx6.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.