Hej,

Undrar om någon här kan rekomendera en arkitekt samt konstruktör i NV Skåne.
 
Jag tycker Karin Petterssons Arkitekter i Ängelholm har gjort bra och lyhörda förslag till privatkonsumenter.

Konstrutörer som riktar sig till privatkonsumenter är Hans Nilsson (i Ängelholm) och Ulf Rindesparr (i Helsingborg)
 
Hej,

volvo, har du använt dem själv, och isåfall, var allt bra, uppfyllde de alla dina förväntningar ?

Fixade Arkitekten/konstruktörerna alla ritningar som behövs för bygglovet, samt el vvs, eller får man gå till fler firmor för att få ett helt paket som en byggare kan behöva ?
 
TJ1965 skrev:
Hej,

volvo, har du använt dem själv, och isåfall, var allt bra, uppfyllde de alla dina förväntningar ?

Fixade Arkitekten/konstruktörerna alla ritningar som behövs för bygglovet, samt el vvs, eller får man gå till fler firmor för att få ett helt paket som en byggare kan behöva ?
Jag har träffat på dem i mitt yrke snarare än i mitt privatliv.
Arkitekten gör alla ritningar som krävs för bygglov.
Konstruktören gör alla beräkningar och konstruktionsritningar som krävs vid bygganmälan.
Detta brukar räcka för de flesta byggare som sedan låter vvs-firman och el-firman göra resterande ritningar som man som kund får gå igenom innan allt byggs in.
Det finns ingen person som upprättar alla typer av ritningar (A, K, El, VVS). Vill man få alla typer av ritningar från en och samma firma så får man vända sig till (de oftast dyra) större kosultfirmorna typ Sweco.
 
Hej,

tack för infon. Får ringa dem och kolla om de har tid att rita något till oss lite snabbt.
 
Hur gick det? Är också ute efter arkitekt/konstruktör i NV skåne för tillbyggnad av vårt hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.