Jag och min fru letar just nu efter nya blandare till både kök och badrum. Efter en tid framför nätet och mycket surfande då vi inte känner till alla märken och eftersom vi önskar att få hem lite inspirationskataloger, vill jag bara tipsa om en hemsida som jag tycker var jättebra.

Har hittat flera nya märken och jag kan beställa en mängd kataloger från olika tillverkare från en sida. Trist bara att vissa tillverkare envisas med att bara skicka PDF kataloger!

PDF kataloger på 100-200 sidor blir väldigt dyrt att skriva ut och det är inte alla gånger man har datorn med sig i sovrummet. Har ringt runt direkt till tillverkarna men man säger att man inte har råd. Inte konstigt att IKEA säljer mer än alla andra tillsammans.

Glad över hemsidan:

Irriterad på nåla tillverkare som sedan vill att man skall köpa blandare för 4-6000 kr/st i butik men som ändå inte kan bjussa på en tryckt katalog.


Hälsningar
Kenneth
 
Redigerat av moderator:
Ögna igenom katalogen och skriv ut de sidor du vill ha ha. Du behöver väl inte skriva ut alla 200 sidor ?

Jag kan förstå att många tillverkare inte vill skicka ut kataloger, det är dyrt med kataloger och frakt av dessa för en kanske potentiell kund. T
ror inte särskilt stor andel av alla kataloger leder till köp av just den varan, de leder kanske till inspiration och köp av liknande varor eller bara plattsättning / tapet / diskbänk och inte alls den avsedda varan i katalogen.
Uppriktigt talat är det nog inte så många människor som köper blandare för 4000-6000 kr per styck.

Mvh
 
Förvisso sant. Men även om blandare inte kostar mer än 1500kr styck så kanske man behöver flera stycken eller andra produkter som tillverkaren säljer. Idén med blandare var mer som ett exempel.

Kan tycka det är anmärkningsvärt även om jag egentligen bara är ute efter någonting litet. Det är dessutom lättare att få med sig en katalog när man skall analysera sitt hem utifrån inspiration.
 
6
Reklam för din egna sida nu igen!! På minhembio.com forumet så posta du ett liknande inlägg för några dagar sedan där du berättade om att du skulle köpa saker tillert vardagsrum:
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=240141

Pinsamt att du försöker göra en massa reklam utan att nämna att det är din egna hemsida
 
Nej tack till reklam! Busted! Moderator kanske kan åtgärda!?
 
kentis skrev:
Jag och min fru letar just nu efter nya blandare till både kök och badrum. Efter en tid framför nätet och mycket surfande då vi inte känner till alla märken och eftersom vi önskar att få hem lite inspirationskataloger, vill jag bara tipsa om en hemsida ******************************som jag tycker var jättebra.

Har hittat flera nya märken och jag kan beställa en mängd kataloger från olika tillverkare från en sida. Trist bara att vissa tillverkare envisas med att bara skicka PDF kataloger!
Måste säga att det var en riktig skitsida. Kollar på belysning, det finns bara en leverantör - Hide-A-Lite. Kollar efter färg och tapet, en leverantör - Caparol.

Google är ju 10 gånger bättre.

Inlägget redigerat av moderator /hempularen
 
Redigerat av moderator:
Visst kan moderator åtgärda men det går mycket snabbare om ni rapporterar inlägg ni tycker är misstänkt reklam
morsan/moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.