Ravinilund/Fredrik!

Jag ska utöka min stavparkett till ytterligare ett rum och skulle gärna vilja komma i kontakt med den polska firma som du pratar om.

Skulle vara väldigt tacksam för svar.

Mvh

Johan
 
Hej!

Jag skulle gärna vilja kontakta den polska firman som lägger fiskbensparkett för 360kr/kvm. Skulle du kunna skicka numret till mig?

Tack på förhand!
 
Låter extrembilligt. Är golvet från allt spill vi svenskar bygger uteplatser av (Tryckt virke?)

mao kommer golven från Polen? När jag var längs ner i Polen på en husfabrik förra året så varallt virke stämplat boxholms trä (småland/östergötland)

Lagavulin
 
Barea skrev:
Jag vill bara flagga för två saker när det gäller polska hantverkare och det är följande:

1. Språkförbristringarna gör sig alltid påminda OCH BLIR ett problem förr eller senare under arbetets gång.
2. Om hantverkarna tillhör kategorin som egentligen inte är utbildade men kommer till Sverige under en kort period för att tjäna lite extra pengar, så kommer arbetet att ta två, till tre gånger längre tid av förklarliga skäl. Därför: ta aldrig ett timpris. Att du får ett fast pris låter bra.
Våra hantverkare gick på timpris och var extreeeemt noggranna och därmed blev det i slutänden dyrare än om vi hade anlitat utbildade hantverkare.

I backspegeln gjorde vi ett dumsnålt beslut när vi valde den här typen av polska hantverkare. De blev långt dyrare än både rörmokare och elektriker. Och då gjorde de bara grovjobb av typen riva tapeter, spackla och riva en vägg.
Ville bara säga lite emot här. (mitt första inlägg för övrigt).
Jag hyrde 2 st polacker mot ett fast pris som skulle riva några väggar, bygga upp några, putsa lite tak och så.
Jag har ALDRIG sett någon jobba så!!! Själv hjälpte jag till att släpa ut allt som de rev ner och åkte även och köpte material som behövdes.
De jobbade 12 tim första dagen och lika länge andra dagen. De gjorde mycket mer än de skulle och mer noggrant än jag trodde var möjligt.
Det var inget svartjobb och de hade en kille som kunde svenska som jag skulle prata med så att inget blev tokigt.
Inga språkförbistringar där.
Generalisera inte....
Jag gör inte det men jag tycker att hantverkare är slarviga i Sverige.
 
Ett par bekanta anlitade ett litet baltiskt företag för ombyggnad av kök samt vind. Jag trodde inte riktigt på vad han sa när han berättade hur bra och idogt dom jobbade så jag åkte dit för att titta själv. Dom jobbade helt sanslöst hårt och metodiskt, man skulle kunna tro att deras liv hängde på en skör tråd, och så fint och noggrant det blev.

Jag skall själv anlita dom framöver för maken till bra, noggrant, gediget och billigt utförande har jag aldrig någonsin sett en svensk hantverkare vara i närheten av (och då har jag anlitat hantverkare många många gånger).
 
Hur blev det med dessa polska fiskbensläggare egentligen? Fanns det någon att ringa och hur blev slutresultatet?

Nu har jag 15kvm som skall fixas till omgående så det vore intressant att höra hur det gick.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.