Jag har ett önskemål om att göra ett "fönster" på en av väggarna i trappen.

Trappen är en en klassisk 70-tals furutrapp som går runt till vänster som nu ska målas vit. Tanken är att göra en litet fänster typ 70*30 cm för att eventuellt sätta värmeljus eller annan inredning där. Ett sett att bryta av de höga väggarna.

Min sambo är osäker och skulle vilja se lite förslag på hur det skulle kunna se ut.

Är det någon som kan hjälpa mig? Är det någon där ute som gjort något liknande?

Tacksam på svar!
 
Med fönster antar jag att du menar nisch? Då beror det ju på hur väggen ser ut inuti, är det trä väggar eller putsat? Är det trä, eller rättare sagt skivbeklätt, finns de ju möjligheter. Frågan är ju också om det är draget el eller VVS i väggen, samt hur den är reglad. För nisch finns det två alternativ som jag kan komma på:

1. Kapa upp den storlek ni vill ha, köp täckbrädor eller smygar och klä in, sätt foder.

2. Köp en färdig nisch, finns t.ex. hos lundbergs produkter www.lundbergs.com

Lycka till!
 
Tack

Nja tanken var att såga in ett fönster mellan två reglar i gipsskivorna men nu har jag sett att det är för smalt in mellan gipsskivorna...det får bli någonting annat där i stället...men tack ändå...
 
Min mamma tog upp hål i sin trappvägg (vägg = gavel på radhuset, krävde bygglov pga ändrad fasad) och monterade in fönster. Dels för att bryta av den stora väggen med något och dels för att få in dagsljus i trappen. Det blev jättebra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.