Hej,
Har precis påbörjat renovering av kök & har nu kommit till funderingar om belysning under överskåpen. Köket är bara 2x2 meter & jag ska ha bänkskivor vägg till vägg på båda sidor av köket.

Min tanke var att sätta spottar på båda sidor och ha en dimmer precis innanför dörren som styr spottarna på både höger & vänster sida samtidigt. Låter detta vettigt? Eller bör man ha höger & vänster sida skiljda & på/av på resp. sida?
 
Om det inte kostar för mycket att dra elen så skulle jag absolut tända alla spottar på båda sidorna med samma dimmer, klart mest effektfullt i mina ögon :)
 
Mikael_L
Jag har nyligen upptäckt vad snabbt smörgåsmargarinet smälter när man har halogenspottar under överskåpen.
Så just nu tvekar jag på spottar där. ;)
 
Ha, jag stod och förberedde varma mackor i fredags. Efter tio minuter under spottarna var osten så mjuk att den inte gick att hyvla.
Det är 20-wattare och jag kör oftast neddimmat men det blev liksom inte av den här gången...
Hustrun brukar sitta vid köksbänken och sminka sig för det är den starkaste belysningen i hela huset. (Killen som renoverade badrummen senast var inte så mycket för det där med ljus.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.