Hallå,
Är på jakt efter ek-parkett 3-stav (eller 1-stav). När jag kollar t ex på bauhaus finns det en uppsjö av olika leverantörer. T ex Karelia, Paradova, Logolic, Svensk tillverkat mm.
Sen Gråbo och Kährs också.
Jag har kontakt så jag kan få bra pris på TARKETT golv. ÄR det att rekommendera.
Eller kan jag köpa det billigast på Bauhaus utan att det är någon skillnad.
Jag är ute efter ett kvalitetsgolv helt vanligt ek-parkett till bra pris. Ska sälja min lägenhet och vill att det ska se schysst ut och inte lyser igenom att det är något skitgolv.

Tacksam för svar.

Mvh
tw
 
Titta på Byggmax ekparkett. Var ett par år sedan jag köpte, men den är lika bra som övriga om du frågar mig....
 
Jag var på bauhaus o tittade på golv förra veckan. Dels så tittade jag på Berg&berg som ju är en kvalitetsprodukt men så hade de också erbjudande på en parkett som var märkeslös men "svensktillverkad".

Kollade man noga o jämförde förpackningen mellan Berg&Berg o den märkeslösa så stod det klart att de kom från samma fabrik.
Även om det inte stod uttryckligen att de gjorde det så ser man på typsnitt, viktmärkning etc att de är tillverkade på samma ställe.

Tips, alltså! Kolla på Bauhaus märkeslösa parkett. De innehåller säkert mer kvistar än den dyrare varianten men kan man leva med det så gör du nog ett bra köp. Tror inte att du skall behöva ångra kvaliteten trots det.
 
Vi lade byggmax parkett i vår bostadsrätt och det är ett riktigt fint golv som dessutom är ganska billigt. I vårt nybyggda hus har vi tarkett viva och jag tycker absolut att byggmax golv är klassen bättre. Nu är vårt tarkettgolv bara 8,5 mm så det är möjligt att deras 15mm kanske är bättre men jag skulle absolut rekommendera byggmax parkett.
 
Brukar göra "Nyckeltest" på parkettgolv när jag letar golv. För mig är det viktigt att golven är slitstarka då jag har småbarn. Därför åkte jag runt och kollade kvalite´n på diverse olika parkettgolv (3-staviga mattlackade ekgolv i mitt fall). Jag kollade genom att göra ett litet märke i provplankorna med en nyckel för att se hur mycket den repade. Inte så värst vetenskapligt kanske, men sa ändå lite om golven. Byggmax golv är prisvärda, men de är väldigt mjuka och repas lätt.
Mitt val blev Forbo Forshaga "Sarek", ca 300:-/kvm och med en tålig yta.
 
Jag lade in Byggmax 3-stav parkett i helgen. Helt perfekt resultat, inga glipor och jättelätt att lägga.
 
Tarkett Salsa gillar jag inte alls....det har skrivits om det tidigare här på forumet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.