Man handskruvar väl ändå med fördel spårskruv, som förr i tiden. Eller hur electrocuted? :)

Är någon intresserad så har vi några kilo spårskruv på lagret sen svunna tider
 
Gärna spårskruv av mässing då, som inte tål ett smack att man slinter :)
 
ja till HVG-isolatorer använder man spårskruv, gärna av mässing för att få ett finare utseende, men de gångerna kan man bemöda sig detta besvär, dessutom förborrar man för spårskruv!
krysskruv ska man inte behöva förborra för..
 
snaggletooth skrev:
10 Nm ≈ 1m hävstång med ett 1l mjölkpaket hängades i änden, så det är inte så svårt att få en uppfattning om vridmoment egentligen.
Vad är det för material jag skall ha som hävstång?
 
Electrocuted:
Prova att dra en skruv direkt i ek, måste förborras oavsett spårtyp.

Det är inte spårtypen som avgör det är väl det man skruvar i.

Protte
 
Cutters från Essve, dom drar i allt... utan att förborra... :)
 
vanliga gipsskruv med PH spår är det jag ovillkorligen använder för att slruva upp elmateriel, och det har aldrig misslyckats! dom sitter kvar i skruvmejseln även o man måste balansera en 3x58w LR armatur i ena näven och skruva i skruven med den andra.
jag har även skruvat in dom i ek, inga problem, även OK till betongplugg!
 
Vanlig gipsskruv använder vi på min firma till allt också.

//Patrik
 
Är det inte risk att plasten spricker om man drar gipsskruven lite för hårt? Eftersom den är försänkt
 
Rikard Ågren skrev:
Är det inte risk att plasten spricker om man drar gipsskruven lite för hårt? Eftersom den är försänkt
Inte om det är riktiga grejer man skruvar upp. :)

(För övrigt så har jag börjat använda PZ2 nu och jag måste faktiskt krypa till korset och erkänna att det funkar lite bättre.)

//Patrik
 
el_richard skrev:
??? missade du dörren till fysik lektionen.

Hävstång , ta något som inte sviktar....
[länk]
JaJa men vad ska hävstången väga då?
 
Mikael_L
Noll gram, givetvis.

Har du missat fysiklektionerna ... :D :D
 
Jag har en 3.5mm flatmejsel i byxorna som "allroundmejsel" Passar till näst intill alla skruvar :)

Sen har jag 4storlekar flata + PH1, PH2 som mejslar i verktygsbältet.. Ska man skruva nåt annat använder jag maskin + bits
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.