Danne12345 skrev:
Annars är det nog bättre med en kabel som har en vinklad kontakt.
Vinklad kontakt finns, te.x http://www.vpi.us/cat5e-down-angle.html, men jag har tyvärr inte lyckats hitta det i sverige, har själv behov av det för ett uttag bakom en byrå. Någon som vet var man kan hitta?
 
Danne12345 skrev:
Det är inte endast skydd för barnfingrar jag är ute efter utan även att kunna dölja kabeln. Detta blir ju en mer eller mindre fast installation. Då skulle ett färdigt plastlock tillsammans med en vanlig vit kabbellist duga utmärkt. Diskret och så håller den klåfingriga fingrar borta.
Då kan du ju göra så att du byter ut uttaget mot ett keystone modularjack:

http://www.kjell.com/content/templa...0&path=97000000,208000000,209500000,210500000

Plugga kabeln i den och pula in det i dosan. Stäng igen med ett blindlock för befintlig ram. Enda som syns är nätverkskabeln som kommer ut ur väggen.
 
Sätt en brädbit framför. Eller ge dottern en kaka istället. Hon kommer snart hitta nya grejer att pilla på och öppna.
 
it-snubben skrev:
Då kan du ju göra så att du byter ut uttaget mot ett keystone modularjack:

[länk]

Plugga kabeln i den och pula in det i dosan. Stäng igen med ett blindlock för befintlig ram. Enda som syns är nätverkskabeln som kommer ut ur väggen.
Detta föreslog jag i inlägg #9

<<Rave per: Sätt en brädbit framför. Eller ge dottern en kaka istället. Hon kommer snart hitta nya grejer att pilla på och öppna.>>

Detta förslog jag redan i inlägg #2
Men inget föll Danne 1-5 på läppen så han verkar svårflörtad.

Protte
 
Sedär, tack för alla bra tips! Nu har jag lite bättre koll på vad för grejer som kan fungera!
 
johanzz
Finns urtag med lock som skjut uppåt att köpa.
Både infällda och utanpåliggande.
 
Finns robusta datauttag för industriellt bruk.. Inte så snygga i ett vardagsrum dock :)

Jag skulle hellre rekommendera nåt av följande:

* Lär dottern att låta bli uttaget.
* Håll ut tills hon tröttnat och gått över till att riva ner blomkrukor istället.
* Möblera om så att hon ej kommer åt uttaget.
 
vill bara flika in att en sån här hade nog funkat. problemet är att den satt här när vi flyttade in och jag vet inte vad det är för märke och modell.

om någon vet märke och modell eller lyckas hitta den del BILD och eller LÄNK. för jag skulle vilja köpa ett nytt lock
 
  • Öppet vägguttag med etiketterade portar S1 och S2 och ansluten nätverkskabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
  • Gilla
ChrillePeh och 1 till
  • Laddar…
J
ChrillePeh ChrillePeh skrev:
vill bara flika in att en sån här hade nog funkat. problemet är att den satt här när vi flyttade in och jag vet inte vad det är för märke och modell.

om någon vet märke och modell eller lyckas hitta den del BILD och eller LÄNK. för jag skulle vilja köpa ett nytt lock
Dottern är iofs 13 nu. Undrar om uttaget höll sen.
 
tommib
Jaha, nekrotråd.
Till mitt försvar så svarade jag mest på frågan om vad det var för box, vilket ändå var en relevant fråga.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det är en DeLock ytmonteringsbox med lock, artikelnr 86262.

[länk]

Kan vara lite svårt att hitta, eller den var det när jag köpte mina för ett par år sedan i alla fall.

Välkommen till forumet!
nemen grymt tack! trodde jag var bra på att googla... men icke... lyckades inte hitta denna box
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.