Hej !

Jag håller på att renovera mina badrum och hade tänkt att bygga bort de vattenrör som nu ligger ingjutna i betongsulan.

Jag kommer att vinkla av och gå med rören i taket till respektive utrymme. Nu kom en väldigt händig kompis och kollade till mitt projekt. Han sa -använd plaströr i stället. Mycket enklare att montera och tydligen bättre också.

Jag kommer att sätta undertak av typ gullfiberplattor så rören kommer inte att synas. Låter ju riktigt bra :)

Var har Ni för erfarenheter av plaströr/slang ? Finns det övergångar från Cu till plast ? Hur ansluter man t.ex en duschblandare från plastslang ?

mvh
Svansen
 
smidigt att arbeta med, finns väggbrickor till pex precis som till cu, billigare än cu
 
Redigerat:
Hej igen....bortsett från priset...är inte Prisol isolerade kopparrör också en bra lösning ? Slipper isolera och inget problem med kondens.

mvh
 
Plusprisol isf. Det finns rör i rör som funkar bra ungefär som plusprisol. Smaksak vilket man väljer.
rogge
 
Rogge....ursäkta men vad är "plusprisol" ? :confused:

På Ahlsells hemsida finns det Radisol och Prisol där Prisol är betydligt dyrare. Finns inget där som kallas plusprisol.

Nåväl...är dessa prisolrör godkända för att spackla in i vägg för att gå ur direkt till blandare med c/c 160 ?

mvh
Svansen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.