Har runt 2000 m2, en hel del stenmurar, byggnader och sånt samt lite träd och buskar. EN åkgräsklippare var min första tanke, men det kanske inte funkar.

Egentligen gillar jag inte gräsmattor, men måste klippa ändå. Så det blir så sällan som det bara går, kanske varannan vecka. Hur det ser ut efter klippning bryr jag mig inte om, bara gräset hålls nere.

Gärna något oömt, så man även kan köra där det är mer äng än gräsmatta.

Förslag? Vilken klippare gör detta fortast och med minst problem?
 
Beror ju lite på hur mattan ser ut. Jag föredrar Husqvarna när det gäller raiders men som 'manuell' skulle jag skaffa en Klippo Comet eller liknande (Honda givetvis ;)).
 
Jag brukar satsa på billiga no-name klippare med kraftig motor för mer brutal klippning så man inte behöver bry sig så mycket. De håller bättre än man tror. Det som ger sig först för mig har varit hjulen. Har då bytt till nya hjul från biltema för någon tjuga och sedan kört igen.
 
Milkshaken
Finns det nåt finare än en välklippt gräsmatta hemma???
Nope tror inte det...
För att det inte ska bli en fortsatt "plåga" för dig att klippa gräset, så föreslår jag att du skaffar dig en åkbar, med hydrostat... alltså en form av automatlåda,,, du slipper detta med växlar, du bara trycker en pedal fram eller bak, så går klipparen som du trycker.. men du måste fortfarande styra ratten och sätta igång klippaggregatet....

Kolla efter Rider 13.... eller Stiga Villa 12,5hk... Alla ska ha HYDROSTAT..... Benämns även HST i annonser...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.