Jag har tidigare använt Alcro Rustibus/Lokal för att måla trägolv. Den ger en glashård yta och flyter fantastiskt bra så att man inte ser några penselmärken om man målar flödigt. Problemet är att den nu är ersatt med Alcro Entré som är vattenbaserad istället för alifatnaftabaserad som den gamla var. Den färgen är inte i närheten av lika bra som den gamla. Den ger en hård och bra yta, men inte tillnärmelsevis lika blank och flyter inte alls lika bra.

Någon som har tips på bra golvfärg till trägolv innomhus?
 
Har precis målat vår trätrapp, är inte säker på vilket trä men tall eller gran antar jag av sämre kvalitet för trappen var tidigare klädd med plastmatta av nåt slag så underlaget krävde slipning och en del spackling. Jag målade med Beckers golvfärg plus blank (60) det var en färg som var enkel att måla med, flöt ut bra och "lagom" konsistens för att det ska gå att få en tillräckligt bra avslutning mot vägg och golv utan en massa tejp. Däremot är den inte speciellt blank men den kanske finns blankare än (60) i övrigt är vi nöjda så här långt. Faktum är att trappen knarrade rätt mycket innan, då var den målad med Flyggers golvfärg, men nu är 85 % av knarret borta också, trodde man var tvungen att skruva stegen för att få bort knarr så den effekten förvånade.
 
krillek krillek skrev:
Jag har tidigare använt Alcro Rustibus/Lokal för att måla trägolv. Den ger en glashård yta och flyter fantastiskt bra så att man inte ser några penselmärken om man målar flödigt. Problemet är att den nu är ersatt med Alcro Entré som är vattenbaserad istället för alifatnaftabaserad som den gamla var. Den färgen är inte i närheten av lika bra som den gamla. Den ger en hård och bra yta, men inte tillnärmelsevis lika blank och flyter inte alls lika bra.

Någon som har tips på bra golvfärg till trägolv innomhus?
Gammal burk av märket Rustibus för golvfärg med två illustrationer av leende figurer och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.