Råkade snubbla över något som heter IV@home. Är det någon som har detta ?
Är det bra ? Vad kostar det ?

All info är intressant. :)
 
Vad kostar detta?

/Mith
 
4900 kr plus moms och gäller för ett abonnemang under 6 år med fria uppdateringar.
 
Hej

Är det någon som har denna funktion som kan visa hur det ser ut?

Mvh

Mith
 
Häftigt. Går det att koppla denna till alla IVT-pumpar? Jag har själv en IVT 495 på väg. Skall det kopplas till bredbandet eller räcker det med att sätta i ett SIM-kort så att man kör över 3G-nätet?
 
Vet ej om den är kompatibel med 495, men den borde väl gå att köra med alla IVT-produkter kan man tycka.

3G kommer nog att fungera bra, det är ju inga större datamängder som ska skyfflas.
 
Vad är vitsen? Går det t ex att se om någon försöker stjäla pumpen??
 
Kan vara skoj att logga el-förbrukning/kostnad. Blir enklare se om något är fel i pumpen.
 
Det fungerar också. Men det går inte att jämföra dessa 2 system.
IVT@home kan så mycket mer än bara logga. Du kan även styra värmepumpen från datorn etc.
 
nosslo77 skrev:
Häftigt. Går det att koppla denna till alla IVT-pumpar? Jag har själv en IVT 495 på väg. Skall det kopplas till bredbandet eller räcker det med att sätta i ett SIM-kort så att man kör över 3G-nätet?
Tror inte att 495 funkar. Enligt servise-killen som var här och tittade på min 490 är det bara bergvärmepumparna som har data-port, en sådan måste väl krävas?
 
Jag har en tio år gammal IVT Greenline E5 och ville ha IVT@home för fjärrkontroll eftersom jag är borta från huset större delen av året. Fick dock besked idag från två IVT åf att produkten läggs ned. Därmed kommer inget att finnas för att följa Reg600 och 800. För nyare system kommer program inkl iphone appar.

Tacksam för tips om alternativ. Jag hade tänkt skaffa en RS232-ethernetadapter Deltaco Netcom113 där medföljande programvara låter en skapa en virtuell serieport i datorn så jag hade kunnat köra systemet öer internet.

De funktioner som kan nås öed dedikerade utgångar, dvs inte utöver serietporten i VP, hanterar jag redan fjärrstyrt men det hade varit bra att kunna kolla tempkurvor mm och framför allt att ändra temperaturinställningar. en ÅF sade dock att detta inte gick med ivt@home som jag dock inte tror att han hade någon egen erfarenhet av.
 
Förmodligen kommer Husdata att starta upp igen med stöd för Rego600. Detta enligt besked från ägaren. Förhandlingsfråga men sitsen borde vara god eftersom han är involverad i de nya applikationerna för senare versioner av regersystem också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.