Nu är det dags att måla om i garaget.
Bort med grönt innertak och gula väggar!

Jag tänker måla taket vitt, men söker lite inspiration för innerväggarna, vitt är ju så klart ett alternativ, men är det någon som har någon annan snygg färg-kombination gärna med bilder...
 
Jag hade använt mig av olika grå skalor, älskar grå skalor, det blir väldigt snyggt och rent tycker jag iallfall...
 
Mikael_L
Jag tänker blanda till någon mellangrön variant på nedre delen (90-100 cm?) av väggarna.
Grön för att jag fick en sådan burk billigt :), blanda för att den gröna var väl så mörk... :)

I övrigt vitt.
Glans 3 i tak och glans 7 på vägg. Jag misstänker att glans 20 på vägg och 7 i tak vore bättre :surprised:.

Genom att inte ha vitt längst ner på väggarna tror jag det ser fräschare ut efter ett tag, när både bildäck, olika smutsstänk och verktyg har gjort sina fula märken där.
 
Redigerat:
  • Gilla
moew
  • Laddar…
hej!

...denna tråd skall bli kul att följa då även jag måste måla om mitt garage, 70- tals mörkbrunt på väggarna just nu...

Tror att gråskalor som ovan nänt gör sig riktigt bra då damm och skit inte syns så bra jämfört med vitt.

/Johan
 
Håller på att bygga garage och jag har funderat på mellangrå nedre 1,20 c:a och en ljusgrå nyans på övre delen. Funderar även på att bryta takfärgen lite åt det gråa...

// Per
 
  • Gilla
renoveringstagen och 1 till
  • Laddar…
Jag kör en hyffsat mörk grå ca 80cm nertill och sena 10-15cm bård i skarp blå och vitt upp till tak samt vitt i tak. Tanken är att klä nedersta 40cm i plåt och så gå upp med ett hålkärl emot det.
 
Jag målade väggarna i garaget vita för 7-8 år sedan med överbliven fasad färg som jag fick till skänks, jag hade aldrig målat i annat än väldigt ljus färg eller vitt för det gjorde otroligt mycket på hur ljust det blev efteråt, jag är och jobbar ganska mycket i garaget så jag tycker det är viktigt att det är ljust och fint :)
Men det ser ju inte jätte roligt ut iofs hehe
 
Jag har taket vitt och den övre delen av väggarna. Nedre delen av väggarna grå med en rand som är engelsk röd som avskiljare. Golvet grått och portarna engelsk röd.
 
  • garage.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack tompas11 för att du delar med dig av en bild, hoppas att fler vill dela med sig.
I mitt fall så har jag rikligt med armaturer så jag har inget emot något lite mer "vågat", problemet är bara att komma på vad...
 
Jag har massor av ljus i taket men väljer vitt ändå. helt suveränt att slippa använda extra belysning även när man ligger under bilen .

/benny
 
Bygger garage just nu och det blir vit sockelfärg (vattefast utomhusfärg) på de putsade lecablocken längst ner och vit våtrumsfärg på väggarna.
 
  • Gilla
de.son
  • Laddar…
Eftersom jag är intresserad av motorsport och racing har jag tänkt måla mitt garage med inspiriation av klassiska racerbilslackeringar, t ex Gulfblå (ljusblå) med en orange bård eller Jägermeisterorange väggar. Helst med tillhörande logga. Vitt tak till båda atlernativen. Kommer bli häftigt hoppas jag! :D
 
  • Gilla
Björn Gille
  • Laddar…
Ingen fler som vill visa sina garage? Är själv i valet och kvalet hur jag ska måla garaget.. lite inspiration tack :)
 
Det blev vitt i tak och upptill på väggarna och olivgrönt nertill för mig med tanke på smuts, tycker det blev bra och valet känns helrätt då jag märker att det vita blir smutsigt av minsta beröring med "garagefingrar".

db12009104513aaa4.jpg
 
Tyvärr kan jag inte bifoga bilder, tappat sladden.

Måla så ljust du vågar, det gör underverk med ljuset inne i garaget. Jag målade taket och halva väggen ner i vitt. Eftersom väggarna är av gipsskivor så skruvade jag fast en 45x120 på ca halva vägghöjden runt om i garaget, det blev en blå "fartrand". Den används för att skruva fast hållare för verktyg mm, samtidigt som 5 st köksväggskåp vilar på regeln. Imponerar på de flesta besökare. Under denna regel målades väggen i ljusgrå färg. Slagportarna och gångdörr målades med vit högblank lackfärg. Lätt att rengöra, har inte rengjort på 2-3 år

Tak och övre delen av väggen målades med Byggmax akrylatfärg, glanstal 20
Nedre delen av väggen med Byggmax golvfärg, välj hellre en akrylatfärg.
Man kan alltid diskutera om man skall använda en färg med högre glanstal, men den är mycket dyrare, jag menar att jag kan istället måla om vid senare tillfälle om jag behöver fräscha upp garaget.

Som sagt måla ljust och lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.