hej.

har köpt mig ett hus på 180 kvm. där det sitter en CTC kombipanna ifrån början på 60-talet med en oljebrännare. så jag har tänkt att elda upp oljan som är kvar, och sedan riva ut den gamla pannan och skaffa mig en ny panna med pelletsbrännare.
Men hur vet man vilken panna som man vill ha? finns juh en uppsjö av pannor och brännare.
och hur går man tillväga för att få offerter från rörböjare? ringer man o begär offert eller skickar man brev eller e-mail.

Mvh Fabban
 
H
Ska du köpa nytt allting så finns det väl knappast någon uppsjö av alternativ. Brännare däremot finns det många fabrikat av. En lös brännare är främst avsedd att sättas i den gamla befintliga pannan.
Titta på pellets.info där den här diskussionen har förts flera gånger. Registrera sig som medlem fungerar inte men de flesta frågor som kan ställas om pellets är redan ställda. Sökfunktionen är mycket användbar.
De två alternativ som alltid brukar nämnas där är Ariterm Biomatic 20+ och CTC Ecoflex.
Mer info finns på www.ariterm.se och www.ctcvarme.se
Där finns säkert också information om återförsäljare.
Att plocka ihop en panna och en brännare kan bli lite billigare men kanske inte lika bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.