Vi har ett litet badrum som är byggt någon gång på 60-talet i vårt gamla hus. Nu när vi ska renovera och utöka badrummet är jag sugen på att göra det i samma stil.

Det sitter helt fantastiska turkosa laminatskivor med perstorps virrvarrmönster på tre av väggarna. P.g.a. håltagningar för rör mm är de rätt skadade och svåra att återanvända, dessutom ska ju rummet bli större.

Därför skulle jag vilja få tag i sådana skivor. Givetvis helst turkosa men misstänker att de inte finns i nyporduktion. Men kanske begagnade i fint skick eller gamla oanvända på något gammalt lager?

Var skulle jag kunna vända mig? Eller kan jag få till 60-talet på något annat bra sätt?
 
Redigerat:
Virrvarrlaminat finns att beställa hos din byggvaruhandlare.
 
Virrvarr tillverkas av formica(.com) och finns i tre färger, dock ej turkos.

Däremot har jag för mig att jag på någon mässa sett möjligheten att få egenritade mönster och bilder som laminat, så kanske går det att lösa det den vägen om inte mönsterskydd och liknande ställer till problem. Hör med Formica.
 
Jasså, det finns fler än vi som har dessa skivor på väggarna! Våra var dock mintgröna, som skar sig på ett otrevligt sätt mot den mossgröna golvmattan och det blåa porslinet. Själv saknar jag din vurm för mönstret och målade över det och golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.