Är det någon som har erfafenheter av Vänervillan från Lidköping?
 
Hej!
Vi är på väg att bygga Vänervillan i Skövde. Ett 1-plan 136 m2 med sambyggt garage 53 m2 samt inbyggd vinterträdgård 11 m2. Vi är mycke nöjda med allt från första kontakten , nu är bottenplattan gjuten och huset väntas i mars. Mycke lätt att få egna modifieringa av ritning gjorda samt en bra insatts med handlingar till komunen från leverantören. K & J
 
Hej!
Nu är vårt hus "Vänervillan" färdigt och vi har flyttat in under Juli.
Vi är mycke nöjda med vårt nya hus,och hela byggprocessen, där allt har fungerat mycke bra.
Tider har hållits med god marginal av entrepenörer och fina jobb av hantverkare
Ett stort tack till Vänervillan med underentrepenörer.

K&J
 
Redigerat:
Hej!
Nu har vi bott ett år i vår villa "Vänervillan" och vi trivs bara mer o mer.
Allt har fungerat klockrent med huset, och vi är supernöjda.
Tomten är vad som nu gäller, gräset är på väg, lite markarbeten kvar, hälften av marksten är på platts.
Så nu är det bara att njuta

K&J
 
Redigerat:
Z
är det bara egna riktiningar som gäller eller har de skisser på förslag? hur ligger de till prismässigt?
 
D
Finns ett under byggnation där vi bygger. Hela det bygget är en mindre katastrof från början till slut (när nu slutet kommer...), skulle aldrig rekomendera någon att bygga med dem. Alla som vill ha bevis kan höra av er så kan jag ge er en vägbeskrivning.

/DTS
 
Z
DTS skrev:
Finns ett under byggnation där vi bygger. Hela det bygget är en mindre katastrof från början till slut (när nu slutet kommer...), skulle aldrig rekomendera någon att bygga med dem. Alla som vill ha bevis kan höra av er så kan jag ge er en vägbeskrivning.

/DTS
vad är det gått fel då?
 
Oj det låter allvarligt, är det som lutande tornet i PISA eller? Finns där en möjlighet att du postar några bilder?
 
Var ligger detta bygget?
Vad har gått så snett!
Vi har inte alls denna uppfattning, då allt gått klockrent!
 
Finns ett under byggnation där vi bygger. Hela det bygget är en mindre katastrof från början till slut (när nu slutet kommer...), skulle aldrig rekomendera någon att bygga med dem. Alla som vill ha bevis kan höra av er så kan jag ge er en vägbeskrivning.

jag vill ha mer info!
 
Jag vill verkligen utförda en skarp varning och avråder alla från att anlita Vänervillan. Bygger dessvärre själv med den firman och har inget possitivt att säga. Om du/ni har frågor eller har haft oturen att komma i kontakt med Vänervillan. Hör av dig/er. Vi har anlitat en advokat för att få ett slut på eländet.
 
VARNING!!!! Avråder alla från att anlita Vänervillan och Fredrik Gunnarsson. Köpte ett nyckelfärdigt hus men har fått betala till underentreprenörerna för att de skulle komma tillbaka och göra färdigt trots att vi redan betalat huset.Exempel: Vi har efterlyst underlag på Vänervillans fakturor och lovade att komma med det inom ett par dagar, trots att det gått flera månader har inga underlag kommit och vi förstår varför. Vi har anlitat advokat och skickat delgivning och efter vad vi fått fram ska inte längre företaget ha F-skattesedel. Hör gärna av er och underentreprenörerna kan också intyga att det är på det här viset. Råka inte i klorna på detta företag, det är en katastrof!!!!! Med uppgifter från kronofogden idag ligger det en fordran på 915 536:- + 7 väntande delgivningar.
 
Oj! Vi backade ur efter vi kollat upp honom hos Skattmasen. Tur det verkar det som!
Hoppas det löste sig för er andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.