Vi har ett inredd källare där vi har sovrum, badrum, tvättstuga/pannrum. Intill i husets nya del finns det garderob ocharbtesrum med golvärme. Vi har fått problem med elak lukt vid trappan och innan jag skall börja riva väggar vill jag testa avvfuktar som skulle kanske också ta hand om tvätten. Har gas ärme så nu på sommare blir det inte mycket spillvärme i tvättstugan. Frågan är: för att döda elak luft samt så en bättre luft miljö totalt skall jag satsa på komplicerade wodds avfuktare eller går det bra med nån Jula variant. Jag lutar å något dyrare variant för det där vi bor. Jag undrar om alla inställningar och märkes avfuktare gör skäl för priset/namnet.
 
köpte på blockeyt för 1500 i bra skick fungerar utmärkt. Lukten försvinner ....Vet dock inte hur länge skall jag ha den på.
 
sysifos skrev:
köpte på blockeyt för 1500 i bra skick fungerar utmärkt. Lukten försvinner ....Vet dock inte hur länge skall jag ha den på.
du har väll möjlighet att ställa en max fuktnivå på en ratt? Du måste skaffa en fuktmätare för att kunna ställa ratten i rätt läge för woods har ingen klar inställning ( min har det inte och ratten står på ca kl.13 som ger ca 60% om jag minns rätt ?) .
Lämpligast ha den inställt på 50-55% om det är boyta. Den får sen jobba bara när fukten ligger över den inställda gränsen. Den kommer nog att jobba av och till ..... när det behövs :)
gaia
 
vilken mätare rekomenderar du?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.