Hej!

Har fått en offert av ett företag som ska lägga klinkers i vår tvättstuga. Hade planerat att göra detta till hösten men då vår varmvattenberedare gick i sönder igår kväll, så resonerade vi att vi köper inte en ny varmvattenberedare å ställer in den för att ut med den igen 3 månader senare. Så vi renoverar allt nu direkt istället.

I deras offert ingick flytspackling, golvvärme(och allt arbete som det krävdes) tätskikt 2 ggr. kakelläggning + fogning.
kakel ska vi köpa själva. Tvättstugan är på 9,5kvm

priset inkl avdraget ROT avdrag hamnade på 21.900:- låter detta rimligt??
 
Ganska svårt att avgöra utan mer information. HUr är fallet? Kanske behövs det mer spackel än vad som är brukligt? Är det vanlig enkel plattsättning eller ska ni ha några border etc, bamseplattor typ 60 x 60 cm eller små 10 x 10? Allt det där är grejjer som man får ta hänsyn till. Jag antar att det är elsllinga som golvvärme?
 
Ja det är elslinga som golvvärme.
Fallet är väl hyffsat idag, Kan tyvärr inte så mycket inom den biten, så jag vet inte hur mycket jobb det är med flytspackling och fixa fallet.

Ska vara ett vanligt svart klinkers golv fyrkantiga plattor. Inget annat märkvärdigt

Men på ett ungefär vad betalde du/ni vid plattläggning m.m?
 
Låter rimligt. Tätskikt är ju inte direkt gratis heller. Golvvärme kostar. Tätskikt och golvvärme kostar någ runt 10 000 i runda slängar.

Låter rimligt.

MVH Michael
 
Tycker att det verkar en smula dyrt faktiskt.

Eventuell åtgång på material (så hade jag räknat iaf)
Flytspackel: ca 225kg säg max 3000 spänn
Tätskikt: ca 15 kg + remsor & manchetter, torde hamna kring 2000:-
Fix: max 2 säckar, ca 500 :-
Fog + ev mjukis, max 300:-

Elslinga ca 3 - 5 tusen beroende på leverantör

Arbete: LÄggning + fogning max 10 tim om det inte är en klant
Spackling MAX 4 timmar
Tätskikt MAX 4 tim
Slinga 5 - 8 tim, är allt förberett med elrör etc ca 3 tim

Det ger 20 tim ungefär, utan rotavdrag skulle det innebära en timpeng på mellan 800 - 1000:- vilket åtminstone jag tycker är i mastigaste laget. Be dem absolut att specificera en smula på vad det är som ska ta så jäkla lång tid ;)

Detta är iofs under förutsättning att allt är någorlunda smidigt och lättarbetat.
 
Tack så mycket. Kollat runt lite på andra firmor också, iofs kunde de inte göra det i rappet. Så vi bestämde att installera ny varmvattenberedare för att sen låta samma VVS kille plocka bort den när vi väl hittat en vettig firma för att fixa golvet.

Dessa andra firmor hamnade på allt från 10.000.17.000:-
Då börjar man istället undra varför de är så billiga jämfört med den första killen, har de sämre grejer som golvvärme eller är det bara det att den första killen tar överpris?
ja ja, ska iallafall ringa honom och tacka nej till den offerten och samtidigt berätta vilka andra priser jag har fått.
Ska ta en funderare också på om man verkligen behöver golvvärme i en tvättstuga där man går in slänger in tvätten för att sen komma tillbaka för att skicka in det i torjtumlaren. Är det verkligen värt detta... fryser man så kan man väl ta på ett par strumpro :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.