Hej,
Har någon relativt nyligen köpt skjutdörrar/fönster från Skånska byggvaror och har några bra/dåliga erfarenheter?

Har försäkt att jämföra Santex, WillabGarden och SKB och det lutar nu åt SKB, då jag inte kan se några större skillnader förutom pris!? Har tänkt att nyttja det även lite sen vår höst o tänkte först glas med energibeläggning men då prisskillnad inte är så stor så lutar det nu åt deras "S30 Isolent", dvs. två glas med luft (!?) emellan. Har någon erfarenhet av denna typ?

Mycket tacksam för lite åsikter, erfarenheter o råd!
 
Hej!
Jag väntar på min beställning av glaspartier från sk. byggvaror med, den beräknas levereras om ca: 2 veckor.
Jag är med intresserad av att höra från andra som har köpt glaspartier från sk. byggv. Jag vet att aluminiumprofilerna är i toppklass iallafall. (Sapaprofiler) ;)
 
Jag byggde i våras ett uterum med SKBV:s Optimal. Jag tyckte att deras billigaste, Classic, var lite för skranglig. Nu har jag inte byggt med några andra glaspartier, så jag har inget att jämföra med, men jag tycker att SKBV var helt OK. Även så fungerade allt mer leveranser etc precis som det skulle.
 
*bump*
Någon som tycker något mer?
 
Byggt nu i sommar med Skånska Byggvarors 32mm kanalplast och excellent S30 , enkelglas med energibeläggning. Är kanonnöjd, kanonbra passform , snabb leverans. varende detalj som behövs följde med.

Har klämt lite på santex, dom är lite smäckrare, men kostar också mera.


/b
 
Redigerat:
Om någon kan bidra med senare erfarenheter eller annat nyttigt är jag tacksam. Har köpt enkla skjutdörrar och några fasta partier från SKBV för att glasa in en befintlig altan/entré efter att vi tröttnad på nordanvindens och småfåglarnas framfart med blommor och prylar. Och kanske än mer med kallblåst, damm från byvägen och frömjöl. Det blir litet pyssel att konstruera och förankra några bjälkar och stolpar till karmen i befintlig ramverk men det känns överkomligt. Vi vill ha kvar altanens och husets karaktär med räcke o.s.v. Kanske bäst att berätta att vi är utanför stadsplan så några synpunkter från tjänstemän eller grannar behövs inte av något skäl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.