Vad är idag en rimlig ränta på topplånet? Det varierar förstås med en massa faktorer men vad är normalt att vänta sig? Repo plus 2,5%?
 
när vi hade topplån hade vi samma ränta som på bottenlånet.
Tycker ditt exempel ligger lite högt, men det där varierar säkert beroende på vilka förutsättningar man har precis som du skrev.
 
Ingen annan med erfarenhet av topplån?
 
1,8 % swedbank
 
Mastma skrev:
1,8 % swedbank
Då måste du ha förhandlat nått så otroligt, mitt bottenlån hos swedbank ligger just nu på 1,680%, jag måste fråga, är du verkligen säker på att det är topplånet du menar? Om det verkligen är topplån, hur har du burit dig åt? Snabb amortering för att minska bankens risk? Eller är det en riktigt bra förhandling / banktjänsteman?


Till trådskaparen.

Mitt oförhandlade Topplån ligger just nu på 2,810% , har för mig att det är på 15 år.
 
Japp det är topplånet och bottenlånet är på 1,34. Tja vi gjorde väl inget speciellt vi blev erbjudna det och det följer reproräntan.

Vi tog topplånet november 2007

Ja så nu är det kanon ;)
 
Redigerat:
Mastma :

Oj :) , låter som att ni har fått en bra deal, bara att gratulera.
 
Det måste vara ytterst ovanligt att man får topplånet till samma ränta som bottenlånet. Fler som har erfarenhet av topplån?
 
Vi har/hade samma deal (lika ränta på topp och botten), köpte huset för 2år sedan.
 
Räntan på vårat topplån ligger nu på 2,48% som vi fick i mars (Swedbank). Ska i September till banken och förhandla fram ett nytt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.