Hej , river ner mitt nya badrum på grund av fukt skada,

först låg ett lager gips och sedan golv spån skivan på 22 mm ,, det är reglat med 60 cc .

Skall man om det är 60 cc ha bredare spån skiva ?
 
hej läste lite om Mineritskiva när man har cc60 på bjälk laget ,skall fungera enligt deras hemsida,

men på beijers hem sida står det kan användas till lager, förråd, cykelrum, korridorer och andra grovutrymmen. Kan målas. Skall ej användas som kakelunderlag.

dubbla budskap där , vem skall man lita på?`
 
igloo skrev:
Hej , river ner mitt nya badrum på grund av fukt skada,

först låg ett lager gips och sedan golv spån skivan på 22 mm ,, det är reglat med 60 cc .

Skall man om det är 60 cc ha bredare spån skiva ?
Det beror på vad du vill ha för golvbeläggning. Om det är vanlig våtrumsmatta tror jag inte du behöver ha något tjockare... Vill du däremot ha kakel så bör det vara dubbla gipsskivor.
 
på beijers hem sida står det kan användas till lager, förråd, cykelrum, korridorer och andra grovutrymmen. Kan målas. Skall ej användas som kakelunderlag.
Den skivan du skall använda heter Minerit VT.
Har talat med en kompis som är plattsättare han har lagt några golv på minerit och det funkar helt ok enl. honom. Har tänkt använda minerit själv (har begränsad takhöjd som jag är rädd om)
 
Hej , hur gör man med fallet i badrummet när man lägegr ditt en sådan skiva , annars brukar man fylla upp med flyt spackel för att få lite lutning mot golv brun


mvh
joakim
 
ingen som hade något om lutningen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.